Vies oogje.

Dag meiden,

Onze zoon heeft sinds zijn geboorte last van vieze oogjes, inmiddels nog een oogje. De eerste weken hebben we dit steeds goed schoongemaakt. Aangezien het niet overging, en erger werd, naar de huisarts gegaan. Die heeft druppels en een neusspray gegeven. Echter zonder resultaat. De laaste keer bij het CB erover gehad. Die gaf aan om tijdens het voeden zijn oogje te "masseren". Een strijkbeweging maken beginnend in zijn ooghoek en dan naar onder richting zijn onderste ooglid. Dit doen we nu ook trouw bij elke voeding en we maken het steeds goed schoon. Alleen het vieze oog blijft.
Ik weet hoe dit ontstaat en als het niet overgaat maken ze dit met een maand of tien open. Wat betekend volledige narcose. En daar zit ik dus echt niet op te wachten.
Dus heeft iemand misschien nog tips om dit op te lossen.

Dank.
Froukje mv Cas 15/7/8

Hoi Froukje,
Ik weet niet of je borstvoeding geeft maar dit helpt erg goed tegen ontstekingen.
Een paar druppeltjes in het oogje en het is als het goed is zo over!
Mocht je het zelf niet geven misschien kan je dan een beetje mamamelk van een vriendin lenen?

Liefs L81

Hoi,
Onze zoon heeft er gelukkig maar 3 weken last van gehad. Geen tips voor je, helaas! Moedermelk hebben wij heel vaak geprobeerd, maar hielp dus niet. Uiteindelijk was het opeens over.
groetjes junimama.

Hoi Froukje,

Borstvoeding werkte hier idd ook binnen twee dagen. En anders gekookt water gebruiken. Trouwens, dat masseren tijdens de voeding, dat mag nooit met je blote handen, hebben ze dat gezegd? Dan wrijf je namelijk eerder viezigheid er in, wat de ontsteking in wezen in stand houdt. Pobeer ook jezelf te bedwingen om even snel met een vinger of nagel een korstje weg te halen aan de buitenkant. Eigenlijk geldt (is mijn ervaring dan hè) hoe minder je er aan komt, hoe beter het is. Je moet eigenlijk (maar is best kostbaar als het wat langer duurt) voor iedere keer dat je het schoonmaakt een nieuw steriel gaasje gebruiken. Ook als je borstvoeding of gekookt water gebruikt. Mijn dochter heeft er maanden last van gehad, en toen pakte ik ook nog wel eens een tissue.
Succes!

Hoi Froukje,

Bij Milan gebruik ik altijd gekookt water en een steriel gaasje, is lekker zacht en natuurlijk steriel. Ik pakte ook wel eens een zakdoekje, maar daar werd het eigenlijk alleen maar roder van, dus dat doe ik niet meer.
Suc6 ermee!
Gr. Esther

Hoihoi!

Ook Maudy had aan de bevalling een vies oogje overgehouden.
We hebben het regelmatig met een watje met gekookt wat schoongemaakt, maar dat dat nou hielp.........
Op een dag was het gewoon over, na een week of 3........

Mij is door de kraamhulp verteld het traanbuisje te masseren, vanuit de binnenkant van het ooghoekje naar het wangetje(langs het neusje) en dan rondjes..........begrijp je het? Ik niet als ik het zo teruglees, maar kan het niet duidelijker doen.......whahaha!
Ook het oogje vanuit de binnenkant naar buiten schoonvegen was de tip..........

Succes ermee!

Bedankt voor de reacties. Ik ga de tip van de moedermelk weer gebruiken, dit hadden we wel al geprobeerd, maar misschien wel te kort.
Ik maak zijn oog altijd met een gaasje en gekookt water schoon. Ik denk dat als ik zijn oog masseer dit voortaan ook maar met een gaasje doe. Wie weet scheelt dit ook.
Wat me verder opviel is dat als we buiten zijn geweest  hij meer last van heeft.

We wachten gewoon af wanneer het overgaat.

Gr

Hier hetzelfde probleem, het is begonnen met 10 weken, inmiddels is ze 5,5 maand en wordt het alleen maar erger. Ga toch ook maar eens met mamamelk proberen dan. Nog nooit gehoord trouwens, is dat echt zo? Ik maak het nu steeds schoon met kamillethee, in de hoop dat dat nog wat kalmeert aangezien de huid ook steeds geirriteerder wordt.

Terug
Bovenaan