Vies oogje

Hee hoi,

toch handig zo'n forum met allemaal ervaren moeders! Erik (inmiddels alweer dik 5 week!) heeft nou al een tijdje last van oogjes die wat vies zijn als hij sochtends wakker wordt. Maak het elke keer wel netjes schoon maar het wordt eigenlijk niet beter. Heeft er iemand een goede tip?

Groetjes Alberdien

Ja inderdaad moedermelk in het oogje, heb ik ook ooit gedaan en hielp wel al vond ik het zielig om te doen.
En verder natuurlijk als je het schoonwrijft dat met een watje met uitgekookt en afgekoeld water doen en dan naar de neus toe wrijven. Dat is eigenlijk alles wat ik wel eens gehoord heb.

Succes ermee,
Tamar

uitgekookt afgekoeld water van buiten naar binnen wrijven met een watje op de oogjes. Allebei de oogjes doen zei de ha bij ons. Wel steeds met een nieuw watje. Als het niet weggaat en je hebt dit al een tijd geprobeerd zou ik naar de ha gaan dan krijg je vast een zalfje ofzo.

Groetjes Babybelle

Hoi

Erg toevallig, ik heb er gisteren een zalfje voor gekregen.
Lynn inmiddels 5 maanden, heeft er vanaf haar geboorte ook last van en niks hielp.
Heb echt alles geprobeerd zoals moedermelk, afgekooktwater, je mag ook gewoon kraanwater gebruiken als je het even laat stromen.
Maar zoals gezegd niet geholpen.
Gisteren de ha gebeld en uitleg gegeven,ik hoefde ook niet te komen, en heb nu een zalfje gekregen.
Nu 2 keer in haar oogje gedaan en het is nu al veeeeeeeeel beter.
Mijn tip, wacht er niet te lang mee, zoals ik wel heb gedaan, zoooooooo stom van mij.

Succes ermee.
Groetjes

Ilona heeft dat ook gehad tot dat ze ongeveer een jaar was. Aan allebei de oogjes en er kwam steeds vieze, groene prut uit. Ze had er zelf geen last van, maar alles zat altijd onder. Ik had het verschillende keren op het cb aangegeven en bij de ha en die gaven me steeds de tip van dat watje (zij raadden mij aan een gaasje te gebruiken; een watje laat misschien nog wat achter) met afgekoeld gekookt water, maar dat hielp niet. Ik kreeg er geen zalfje voor en op den duur werd er over gesproken dat ze misschien haar traanbuisjes door moest laten prikken (operatief, onder narcose).
Gelukkig ging het net voor haar 1e verjaardag over!

Hopelijk helpt dat afgekoelde gekookt water, of eventueel een zalfje!

x miranda

Terug
Bovenaan