vies oortje dat ook stinkt

Hallo.

Ik heb een dochtertje van 3 maanden. Sinds kort heeft ze steeds een heel vies rechteroortje dat ook enorm kan stinken. Ze heeft geen pijn, maar er komt bijna elke dag vieze donkergele prut uit en ik kan je vertellen dat je niet vrolijk van die lucht wordt. Kan iemand mij vertellen wat het is en wat ik er tegen kan doen. Ik maak het al wel elke keer schoon met die speciale wattenstaafjes.

HELP!!

Groetjes Jolien

Ik denk dat het een oorontsteking is waarbij het trommelvlies gescheurd is. Je kindje heeft dan geen pijn omdat de druk op het oortje weg is door het scheurtje. Het vuil kan dan naar buiten stromen. Ons zoontje heeft het 3 keer gehad en zijn oortje stonk inderdaad ook heel erg. Hij heeft er 2 keer een anbioticumkuur voor gehad en toen was het snel over. Hij was aleen iets ouder, een maand of 9. Ik zou er even mee naar de huisarts gaan en in de gaten houden of ze koorts krijgt of ziek wordt.
Succes ermee,
groetjes
Suus

Hoi,
lijkt inderdaad op een oorontsteking!

Je kan beter geen wattenstaafjes gebruiken, die drukken meer vuil terug dan dat ze eruit halen!   Beter kan je een stukje wat gebruiken, deze oprollen en het oortje dan schoonmaken... (dit vertelde de ha mij, toen mijn zoontje oorontsteking had, en de kh had het ook al verteld in de 1e week...)

Succes ermee!
groetjes

Hoi,

Ik heb de ha gebeld en de assistente vertelde mij dat het een zogenaamd loopoortje is. De buitenkant goed schoonhouden en dan moet het na 14 dagen over zijn. Het lijkt ook al wat minder te worden.
Het wattenstaafje gebruik ik ook alleen aan de buitenkant, ik gebruik ze alleen voor de zekerheid. Dat als Lune haar hoofdje ineens draait, dan het stokje niet in het oortje kan schieten..
Maar, bedankt voor jullie hulp.

Groetjes

Terug
Bovenaan