Vieze drinkster...

Hoi allemaal,

Wat doet het forum vervelend, he?

Hebben jullie tips voor mij? Mijn meisje drinkt namelijk nogal vies uit haar fles (eigenlijk is het gewoon een klein varkentje...maar wel een hele schattige!). Ze laat wat uit haar mond lopen en  soms lanceert ze ook kleine straaltjes vanuit haar mondhoek. Ook duwt ze met haar handen tegen de fles of probeert ze  haar vingers  ook in haar mond te stoppen. Maar goed, daar kun je tenminste nog iets tegen doen, maar wat kan ik doen aan dat vieze drinken? Ik duw nu maar een spuugdoekje onder haar kin en die is dan na de fles helemaal doorweekt en vaak zijn haar kleren dan ook nog vies geworden.
Aan de borst liet ze ook af en toe wel wat uit haar mond lopen, maar niet zo extreem. Moet ze wennen aan de fles? Kan ik iets doen om haar te helpen? Ik heb al de kleinste speen en gebruik Nutrilon forte zodat ze met zo min mogelijk honger aan de volgende fles begint.

Groetjes!

heel herkenbaar!
mijn dochter doet precies hetzelfde, laat ook heel veel uit haar mond lopen. ik doe haar een slabbetje om met een plastic achter kant en een spuugdoekje voor. beide zijn hartstikke nat als ze klaar is met de fles!

ik was ook wel benieuwd wat je daar aan kan doen!
dus tips zijn welkom!

liefs wilma en Jasmijn

Lastig. Ik heb dit probleem niet, maar bedacht dat het misschien te proberen valt een brede fles met dus ook een brede speen te gebruiken. Dan zit haar mondje meer opgevuld en lukt het misschien niet om erlangs te knoeien. Ik weet het niet hoor of dat zou werken....
Ik hoop dat iemand een tip heeft die zeker werkt.
Groetjes Veerle
mama van Quinn 22-01 (vandaag precies 1 maand oud)

gelukkig,het forum doet het weer.ik had al 2 hele verhalen geschreven een paar uur geleden,tevergeefs.wel irritant wat ik heb een tip.wat heet:3!
tip 1:laat hem/haar goed toehappen,anders zit de tong verkeerd.
tip 2:als je een druppel aan ziet komen fles even schuin richting niet lekkende mondhoek,zodat er aan de lekkant wat lucht in t mondje kwam lopen en het vaccuumeffect even word onderbroken.de voeding loopt dan weer t mondje in.
tip 3:johannesbroodpitmeel.dat maakt de voeding dikker waardoor er minder tegelijk uit de speen komt en ze rustiger moeten drinken,wat ze meteen beter bevredigd.
boas  knoeide ook ontzettend.en bij mij hielpen de 2 bovenstaande tips wel.alleen boas dronk vreselijk gulzig omdat hij steeds zo'n honger had.daarom heb ik nu friso extra.daar zit rijstmeel in wat de voeding dikker maakt.maar johannesbroodpitmeel heeft hetzelfde effect.mikkie van dit forum vertelde me dat zij dit op advies van het cb al van begin af aan gebruikt,met succes(bij haar vooral tegen het blijvende hongergevoel geloof ik).
mijn moeder vertelde net dat vrouwen met dat spul de voeding helemaal zelf maakte,met suiker,water en koemelk.
ik denk dus dat t geen kwaad kan om het eens te proberen.en als je dat niet op eigen houtje aandurft idd even op het cb vragen.
succes met jullie varkentjes
groetjes kari

Ik ga je tips zeker proberen! En jeetje, is johannesbroodpitmeel ergens niet goed voor?! Dat is goed voor zo ongeveer alles! Ik moet morgen toch naar het cb, dus zal het voor de zekerheid ff navragen (ik zit toch al zo te hannessen met die voeding) en anders ga ik het zeker proberen! Weet jij of ik dan ook een grotere speen nodig heb? Dat ze zich niet half in de verstikking zuigt in haar poging het eruit te krijgen...

nee,geen grotere speen!juist niet.als je het op je hand doet komt er niks uit.maar met drinken wel.ze moeten alleen iets harder zuigen en krijgen minder tegelijk binnen en daardoor knoeien ze niet.en de zuigbehoefte word gelijk beter bevredingd.dat johannesbrood is idd wonderlijk spul.mn moeder zei al dat dat vroeger het hoofdingredient was van zelfgemaakte voeding.toen heette het kindermeel.
groetjes kari

Terug
Bovenaan