Vieze oogjes

Hoi dames,

Sven wordt de afgelopen dagen steeds wakker met een vies en dus dichtgeplakt oogje. Overdag heeft hij er geen last van en het ziet er niet ontstoken uit. Maar vanmorgen was hij dus helemaal in paniek omdat hij zijn oogje niet open kreeg.
Hebben jullie tips om dit te voorkomen?

Groetjes,
Maike

Hoi!

Mijn zoontje heeft dit heel vaak als hij verkouden is, ipv dat het via de neus naar buiten komt, komt het bij hem via de ogen, afgekoeld gekookt water gebruiken om schoon te maken is het handigst! Verder gebruikte ik dan een neusspray om in ieder geval de doorgang bij z'n neus open te houden, waardoor het bij z'n ogen ook  minder werd (dit op advies van de huisarts)

En tja ze raken ervan in paniek, maar als je zorg dat je een warme washand heb om het gelijk schoon te maken en ze gerust te stellen is er verder niets aan de hand!
Het moet na een paar dagen weg gaan, zo niet dan zou ik toch even naar de huisarts gaan.

Groetjes
Angel

Hoi meis,

Hoop niet voor je dat het lang duurt, heb er met Rik 4 weken mee gelopen en zelfs nu nog heeft ie af en toe vieze oogjes. Bij Rik was het zo erg dat er de hele dag door vuil uitkwam en 2x per dag zijn ogen dicht zaten.
Verder heb ik heel de dag door gewoon schoongemaakt met wattenschijfjes met afgekoeld gekookt water.

Meer is er eigenlijk niet. Pas wel op, tis besmettelijk dus veel je handen wassen en van de kleine. (dit zij mijn HA trouwens)

Groetjes Saskia

Hoihoi,

Misschien heeft je kleine mannetje een beetje last van hooikoorts? Heb zelf ook overdag geen last maar wordt wel regelmatig 's ochtends wakker met dichtgeplakte ogen. Normaal heb ik daar druppels voor, maar door de zwangerschaps mag ik die niet gebruiken. Dus mocht het lang aanhouden zou ik toch even langs de HA gaan want het is wel het seizoen en het weer voor hooikoorts...

Succes ermee!

Er is nog iets buiten afgekoeld water en thee: Supranettes!!
Verkrijgbaar bij DA o.a. zijn steriel verpakte gaasjes met een calendula achtige vloeistof erin. zijn niet goedkoop maar superhandig voor onderweg, kdv noem maar op!
Ik gebruik ze als het begint gelijk en dan zijn we er zo vanaf!
Zoals gezegd, hygiene is superbelangrijk!
En hiermee kun je makkelijk hygienisch werken, ik vind ze ideaal!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan