vieze oogjes

pascal heeft op t moment erg vieze oogjes.
plakken smorgens aan elkaar. eh de oogleden dan he, niet de oogjes.
de huisarts zei dat we het moesten schoonvegen met afgekoeld, gekookt water. dat deden we ook al.
we mochten er zelfs wat baby shampoo bij gebruiken. 10 water op 1 baby shampoo deel zeg maar.
heeft iemand ervaring met deze vieze oogjes. ik merk duidelijk dat het daglicht hem ook irriteert.

groetjes
smooty

Hey,

Voor vieze oogjes kun je een druppeltje van je eigen melk (bv bedoel ik dan) in het oogje doen, dat werkt geweldig, dat houd ook ontstekingen weg omdat het fungeerd als AB.

Ik persoonlijk zou geen zeep gebruiken, je kunt wel zoutwater gebruiken 0.9%, kun je bij de apotheek en betere drogisten krijgen, of zelf maken.
Vaak komt het omdat een traanbuisje verstopt zit!
Ook van buiten naar binnen vegen, maar dat zal wel bekend zijn!
Succes

In het ziekenhuis moest ik ze schoonmaken met lauw (kraan)water en een gaasje. Het is vrij snel overgegaan. Thuis kreeg hij er weer last van en weer gewoon met lauw water en gaasjes gedaan. Was met een paar dagen over.

wij hier ook met gekookt en afgekoelt water aan de gang. de zeep heb ik achter wege gelaten. vond het wat een vreemde tip van de huisarts.
eh heeft iemand dan een litertje borstvoeding voor me, hahahaha. vandaag waren de oogjes alleen smorgens nog wat viezig. 1 oogje traant iets, maar dan spoelt het ook meteen.
nu ik van jullie hoor dat er meer zijn die er last van hebben (gehad), ben ik wel geruster dat het niks ernstig is. had de huisarts vrijdag ook gezegt, maar jullie bevestiging is prettig.

groetjes
smooty

Terug
Bovenaan