vieze smaak in de mond

Dag allemaal,

Heb alweer een hoop ellende achter de rug (uitdroging, ziekenhuis....enz enz), maar goed, het gaat, maar ik moet zeggen, het gaat nèt.
Ik heb een vraagje, ik heb al sinds week 8 een vieze smaak in mijn mond, eerst was het wel logisch door het voortdurend overgeven, maar ik geef nu niet zo vaak meer over, maar die vieze smaak blijft. Alles smaakt anders en ik vind niks meer lekker. Heeft iemand anders dit ook (gehad) en weet je ook wanneer dit over gaat?
Het blijft toch niet de hele zwangerschap?

Alvast bedankt en veel succes iedereen,

Siraa
 
Hoi Siraa,

Helaas, helaas ik heb hier ook last van. Het schijnt dat niet zo heel veel mensen hier last van hebben dus er wordt altijd een beetje verbaasd gereageerd als ik het daar over heb. Maar ik heb ook de hele tijd het idee dat ik ontzettend uit m'n mond stink (gelukkig zeggen anderen dat ze daar niets van ruiken). Pepermunt helpt niet echt omdat al vrij snel na het eten van het pepermuntje de vieze smaak terug is. Ik heb ook al diverse tandpasta's geprobeerd, poets ook 2x per dag m'n tong, flos, tandarts m'n gebit goed laten schoonmaken -> geen effect.
De verloskundige had een theorie dat het door de progesteron kwam waardoor ook je maag langzamer wordt geledigd en daardoor het rottingsproces al in je maag begint waardoor je dan die vieze smaak kunt krijgen omdat ook het maagklepje niet goed meer sluit en dat dit dan wel helaas tot het eind van de zwangerschap zal blijven. Fijn he (ik ben u 19 weken en heb het nog steeds).
Ik merk wel op dat als ik 's ochtends wakker wordt het minder is (terwijl je dan toch meestal een dode vogel in je mond hebt) en dat zodra ik ga eten het direct daarna begint. Daarom probeer ik nu niet meer de hele dag door te eten maar op een paar momenten op de dag (lukt niet altijd) dan heb je soms wel even periodes dat het wat minder is. Verder drink ik veel water ipv andere dranken en zuig af en toe op een zout dropje (heb het idee dat dat ook wat werkt). Maar de gouden tip heb ik helaas niet voor je. Misschien iemand anders?

Sterkte ermee en ik hoop dat het straks inderdaad na de bevalling snel weg is, want het is echt niet fijn.

Gr cc
 
Hoi Siraa,

Ik heb dat dus ook gehad, ik werd ook opgenomen in het ziekenhuis omdat ik uitgedroogd was. Ik kon geen eten of drinken er meer in houden. Eten vond ik echt zo vies dat ik amper wat   naar binnen kreeg. Ik ben misselijk geweest tot mij 16 a 17 week van mijn zwangerschap en nu eet ik al steeds iets meer, maar vlees nee dat is nog steeds te moeilijk voor mij. Ik heb later wel zwangerschapsvitaminen van de etos gekocht zodat mijn kindje toch wat vitaminen binnen kreeg. Want ik had zelfs geen fruit meer. Maar meid het kan allemaal over gaan kijk nu maar naar mij en ik moet zeggen heb ook al veel ellende gehad. Hoop dat je hier wat aan hebt. Elke week is er weer 1 moet je maar zeggen.

liefs

jeanine ( 20 weken en 2 dagen)
 
O ja ik rook ook uit mijn mond maar dat kwam omdat ik alles eruit spuugde.   Dan heeft je lichaam of zo niks meer dus ga je maar stikken hihih. Maar het komt goed meid

liefs

jeanine
 
Hoi,
Ja, vieze smaak in mijn mond. Heb ik ook! Het begint na het eten, want eerst dacht ik dat het opkomende misselijkheid was (die had ik ook na het eten). De misselijkheid is inmiddels weg, maar die vieze smaak blijft. Heb ik de vorige zwangerschappen nooit gehad. Dacht eerts nog dat het aan mijn nieuwe electrische tandenborstel lag! Wat bij mij enigszins helpt, is direct na het eten sterke pepermunt kauwgom nemen (daar doe je langer mee dan met pepermunt).
Groetjes Ivy
Ps: ik stink niet uit mijn mond (zegt mijn man, maar misschien is hij gewoon aardig!?)
 
Hoi !
Heel herkenbaar, ik heb zelf ook al heel de tijd zo een rare smaak in mijn mond. Ik noem het een stofsmaak en het is bij mij ook vooral na het eten. Het gaat bij mij eigenlijk nergens mee weg. Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat het normaal is als je een metaalachtige smaak in je mond hebt als je zwanger bent. Dit zou dan komen door een of ander stofje. Ik ben wel blij om te lezen dat het ziek voelen nog voorbij kan gaan na de 16e of 17e week. Dan is er nog hoop voor mij !
Birgit
 
Hoi Siraa,

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook steeds een vieze smaak in mijn mond gehad. Heb ook 20 weken gespuugd.
Helaas heeft die vieze smaak de hele zwangerschap geduurd. Ook vond ik alles stinken en had dus ook weinig tot geen eetlust. Gelukkig neemt je kindje alles wat nodig is om te groeien dus die komt niks tekort. Wel nam ik iedere dag trouw de gravitamon in.
Nu ben ik inmiddels ruim 13 weken zwanger van de tweede en voel me gelukkig een stuk beter dan de vorige keer. Heb veel minder last van de vieze smaak een geurtjes. Dus, het betekent niet dat je een eventuele volgende zwagerschap weer net zoveel last zult hebben.

Groetjes Suusie

Ps veel succues met je verdere zwangerschap
 
Terug
Bovenaan