Vieze smaak in mond

Hallo allemaal!!

Inmiddels 8 weken zwanger en 2 weken last van een vieze smaak in mijn mond. Het is zo'n 'ik stink uit mijn mond want dat proef ik'-idee. Ik kom er niet vanaf.. niet door te eten, niet door te drinken etc. Dit gevoel komt samen met een weeïg gevoel in mijn maag.

Iemand hier ervaring mee?

Groetjes, Marie-José

Ja ervaring wel... maar weet niet wat je er aan kunt doen. Soms hielp een kauwgumpje of een pepermuntje.... Maar dat is ook maar tijdelijk.... daarna heb je die 'dooie-rat-smaak' weer terug!

Succes... laat me weten wanneer jij een oplossing hebt gevonden ;)

Ik heb het bij mijn laatste zwangerschap ook gehad. Met 11 weken is het weer overgegaan. Maar ik werd gewoon misselijk van die smaak. Heel vies, maar meer dan een kauwgompje pakken kon ik er niet aan doen helaas....

Ben nu 29 weken en heb er af en toe nog steeds last van, maar tot 18 weken was het dagelijks. Werd zelf erg misselijk van kauwgom, probeerde wel eens met zuurtjes maar dat helpt maar heel kort.

Dat heb ik dus ook; kauwgom helpt even, maar voert de misselijkheid weer op. Maar ik moet zeggen dat ik me vandaag wel anders voel sinds 2 weken: ik heb weer goed door kunnen slapen ipv overal wakker van worden en de vieze smaak is een stuk minder... Misschien... ? Ik heb goede hoop :)

Wat een luxe probleem he...

Ja, heel herkenbaar...ook ik heb geen kant en klare oplossing. Ik had alleen niet dat ik misselijk erbij was! Kauwgom helpt even. Ik had wel standaard zo'n spuitbusje mondwater in m'n tas....dan had ik in ieder geval wel het idee dat ik er iets aan deed! Bij mij duurt het de hele zwangerschap.....ook had ik last van een pijnlijke tong en ontstoken tandvlees......Gelukkig was het na de zwangerschappen steeds heel snel weer over. Net of het iets met de hormonen te maken had. Eigenijk niemand kan me precies vertellen waar het van komt.

Het enige wat bij mij helpt: koffie. Ik weet je moet er niet te veel van drinken, en voor mijn zwangerschap heb ik ook nooit koffie gedronken, maar nu drink ik af en toe wat slokjes koffie om van die misselijkmakende smaak af te komen..

Terug
Bovenaan