Vieze smaak

Hoi allemaal,

Vanaf ± wk 8 van mijn zw.schap heb ik een heel vieze smaak i/d mond en het gevoel alsof ik ongelofelijk uit m'n mond stink (sorry, klinkt goor..). Ook lijkt het alsof m'n tandvlees stinkt als ik hier met m'n vingers aan heb gezeten. Verder bloed m'n tandvlees heel snel, met tandenpoetsen en zelfs met het eten v/e appel!

Ik ben best bezorgd, maar ben i/d 5e wk van m'n zw.schap nog bij de tandarts geweest, dus in principe hoef ik nu nog niet te gaan. Maar soms heb ik, door die vieze geur, het gevoel alsof m'n tandvlees (of tanden??) a/h rotten is/zijn...

Sorry, het klinkt allemaal niet echt fris, maar wie herkent dit??? En belangrijk, wat kan ik eraan doen???

Bedankt alvast!
 
Hallo Anoniem,
Ik herken het wel.Het lijkt een beetje op een rioolsmaak.Mijn tandarts gaf mij het advies om vaak de tandenstokers te gebruiken.Bij de bibliotheek had ik veel boeken gehaald en daarin veel informatie kunnen vinden over het gebit tijdens de zwangerschap.Hou het even in de gaten en anders zou ik toch nog even terug gaan naar de tandarts.Het bloeden v/h tandvlees schijnt normaal te zijn.Je kunt ook altijd een mondspoeling halen bijv.Dentalux.Dit beschermt tegen tandvleesontstekingen en bestrijdt bacteriele plak en slechte adem.Succes verder en wees niet bang dat je tanden binnenkort uitvallen.

Groetjes Deb
 
Hoi,

Heb ik ook last van, vieze , andere smaak in de mond. Ik heb ook het gevoel dat ik anders proef. Dingen smaken anders. Ik blijf regelmatig mijn tanden poetsen.
hET TAndvlees is tijdens de zwangerschap sowieso kwetsbaarder dus inderdaad vrij normaal. Het nb de tandarts ieder half jaar te blijven bezoeken.
 
hoi anoniem.
ik ben nu 26wk en die smaak is bij mij langzaam weg gegaan.
maar in het begin had ik ook heel veel last van bloedend tandvlees. ik deed veel flossen en spoelen met mondwater en goed poetsen natuurlijk met een beetje zachtere borstel.
die smaak komt waarschijnlijk ergens van ontstoken tandvlees.
groetjes van sandy
 
hoi, ontstsoken tandvlees is n veel voorkomende kwaal bij zwangerschap, tips inderdaad: flossen of stoken en een mondspoelmiddel en poetsen met tandapasta voor gevoelig tandvlees, succes! gr een mondhygieniste
 
OK, hartelijk bedankt voor jullie reacties!

Regelmatig per dag poetsen en flossen doe ik al, maar door de bloederige toestand is dit niet echt aanlokkelijk... Heb inmiddels ook mondspoelmiddel gehaald (Oral B). Het blijkt dat Dentalux uit de handel is genomen??

Nogmaals bedankt.
 
Terug
Bovenaan