Vieze voeding! Nutramigen

Hoi

Mijn dochter heeft vanwege een vermeende koemelkallergie sinds een kleine week Nutramigen gekregen. Maar ze vindt dit zo vies dat ze bijna minder dan de helft drinkt van wat ze eerst deed. Na 70 ml weigert ze de fles! Ze krijgt dus veel te weinig binnen maar blijft honger houden.   Weet iemand raad?

groetjes
Jeanette

kan je niet proberen om een ander merk te geven er zijn van friso ook anti koe melk allergie voedingen ik heb zelf geen ervaring mee maar ik zou gewoon eens testen wat wel lekker gevonden wordt. groetjes marijke.

Onze dochter krijgt ook al een lange tijd Nutramigen. Zij heeft het tot op heden nooit vies gevonden. Misschien een optie om er wat nutrix vanille bij in te doen? Ik weet niet hoe oud je dochter is...en anders de huisarts of kinderarts raadplegen zou ik zeggen. Succes

Onze zoon gebruikt nu Pepti en zal over een paar maandjes naar de Flexical gaan. Hij zal zeker nog tot zijn 2e jaar op de koemelkvrije-melk moeten blijven. (Xander is nu 15 maanden). Ik zou er geen vanille-rijstebloem in doen, want kinderen met km-allergie kunnen ook reageren op vanille en andere toevoegingen. Wat ik bij Xander deed, omdat hij bijvoorbeeld die pyamapapjes zo lekker vond, is een gestoofd (hand)peertje een beetje er in blenderen, dat maakte het wat zoeter en peer is niet-allergeen. Of wat diksap (zonder citrusvruchten) een klein beetje, zodat die "vieze" smaak er af is..

Suc6,

Groetjes Kirsten

nutramigen is een echte koemelk vrije melk ga dus zeker niet overstappen op een melk van friso, want die zijn alleen voor kinderen die overgevoelig zijn en waar nog geen echte koemelkallergie is vastgesteld.
Vervelend dat je dochtertje het zo vies vind, dat maakt de voedingen ook niet echt leuker.
Maar misschien moet ze nog wat meer aan de smaak wennen, ik hoop dat het over een tijdje beter gaat.
Ik heb geen allergische kinderen dus kan je niet verder adviseren.
Martine

Terug
Bovenaan