Vijf dagen overtijd, negatieve test, wel symptomen en een verwarde meid

<p>Ik had niet verwacht dat ik nu op een forum als deze zou zitten. Ik probeer namelijk niet om zwanger te worden, maar het is wel een aantal keer fout gegaan met het condoom. </p><p>Wat achtergrond informatie: ik ben 29 jaar en zit in het op een na laatste jaar van mijn studie. Mijn vriend is 30 en we zijn al 2.5 jaar samen. Ik ben begin september gestopt met de pil, omdat ik er niet lekker op ging en wilde liever even condooms gebruiken om mijn lichaam wat rust te gunnen. We zijn dus niet bezig om zwanger te worden. Ik heb wel een hele regelmatige cyclus, altijd al gehad ook voor ik de pil gebruikte. Na dat ik gestopt ben heb ik niet hoeven ontpillen en ik ben meteen weer zoals normaal ongesteld geworden. </p><p>Mijn cyclus duurt meestal 30-31 dagen. Op dit moment zit ik op de 38ste dag en volgens mijn app betekent dit dat ik 5 dagen over tijd ben. Normaliter krijg ik enkele uren (jaja) voordat ik ongesteeld word rugpijn. Op dit moment heb ik al sinds eerste kerstdag rugpijn en krampen. Ik moest laatst voor de bus rennen en moest stoppen, omdat mijn borsten pijn deden. Ik ben mega emotioneel (moest huilen bij een reclamebord). Ik heb honger als de pest. Misselijk, veel plassen. Krijg het soms heel warm. En ik ben echt intens moe, ik lig het liefst tot 10 uur in bed en wil er rond 5 uur na werk al weer in. </p><p>Ik heb nu al vier testen gedaan en alle vier zijn ze negatief (bij de eerste zag ik wel iets, maar alleen in bepaald licht en zelf dan twijfelde ik). Vandaag heb ik er twee gedaan. 1 was negatief, ik had toen ook wel wat gedronken een half uur er voor. Bij de test die ik later heb gedaan kwam er een raar streepje alsof het inkt was vervaagd en hij kwam ook pas na tien minuten dus volgens mij telt hij dan niet?</p><p></p><p>Punt is... ook al zijn we er rationeel niet helemaal klaar voor (we hebben goede banen en een leuk appartementje en we hebben de leeftijd daar niet van. Maar met mijn studie en het mentaal voorbereiden..) ik ben wel echt mega teleurgesteld. Kan er wel om janken. Ik durf het bijna niet tegen mijn vriend te zeggen. Ik wil geen druk op hem leggen, maar het voelt alsof ik nu wat mis. Alsof ik iets ben kwijt geraakt.. En tegelijkertijd denk ik, waarom heb ik zoveel symptomen en waarom ben ik voor het eerst sinds mijn dertiende overtijd..? </p><p>Wat zijn jullie ideeën? En vooral.. herkent iemand zich hierin? </p>
 
Het zou heel goed kunnen dat je lichaam alsnog aan het ontpillen is, ook al had je direct erna een normale cyclus. Het duurt soms wel tot een jaar tot je hormonen weer in balans zijn.
 
Ja idd. Ontpillen. Zeker als je al 7 dagen overtijd bent zou die toch wel een streepje moeten geven. Ik zou er een clearblue tegenaan doen die zou nu positief moeten zijn. Je kan ook bij huisarts vragen of die bloed afneemt. Zou je inmiddels wel voldoende hcg in moeten zien.

Ik zou een clearblue test doen en als die negatief is er toch vanuit gaan dat je druk ant ontpillen bent. Kan heel lang duren.
 
Ik zou zeker geen clearblue gaan doen nu, misschien wel nog een keer testen met je eerste ochtendurine en dus niet drinken vantevoren. Clearblue is een van de minst gevoelige testen, dus vrijwel alle andere tests slaan eerder positief uit (als je zwanger bent) en zijn bovendien goedkoper. Het kan inderdaad wel dat je alsnog een beetje aan het ontpillen bent, of dat je zwanger bent of was. Ik zou naar de huisarts stappen als je een week overtijd bent en geen positieve test hebt. Misschien kan bloedonderzoek meer duidelijkheid geven of evt een echo. 
 
Ik denk dat je het beter nog even aan kan kijken. Aangezien je pas net gestopt bent met de pil, zal de huisarts nu niet direct bloedonderzoek doen en al helemaal geen echo. Met name vanwege de 4 negatieve testen is de kans dat je zwanger bent vrijwel 0 (sorry...)
 
Terug
Bovenaan