vijfde en zesde ziekte

Hallo,
Mijn dochtertje Britt van bijna 6  mnd kreeg wat verhoging en een paar dagen later allemaal vlekjes op haar buik. In een dag tijd waren de vlekjes overal te zien, ook op haar gezichtje. De dokter zei dat het de 5e ziekte was (van de vlekkenparade).
Nu heb ik op internet gelezen wat de ziektes inhouden, maar ik denk zelf dat het de 6e ziekte is.
De dokter zei ook dat het niet besmettelijk was en dat ze gewoon naar het kdv kon. Ze had geen koorts meer en had ook geen last van de ziekte. Wij vonden het gewoon zielig voor Britt en hielden haar thuis. Ook het kdv vond het beter om haar thuis te houden. Ook ivm besmetting, terwijl de dokter zei dat het niet besmettelijk was.
Weet iemand hier meer van of heeft iemand hetzelfde meegemaakt.
Gr. Marie-José

mijn zoontje van nu 8 bijna 9 heeft de 5de en 6de gehad en die hield ik toen ook thuis van school....maar kweet niet of het besmettelijk is eerlijk gezegt   sterkte en beterschap met de kleine

liefs Corina

Vanmorgen heb ik Britt naar het KDV gebracht. Daar hing een aankondiging dat de vijfde en zesde ziekte heerste..... Ik hoorde van een andere moeder dat haar kindje het een paar weken geleden al had. Daar heeft Brittje het wnl. van overgenomen.
Symptomen: koorts en later vlekjes over het hele lichaampje met name op het rompje.

Terug
Bovenaan