vijfde of zesde ziekte

A

Anoniem

Guest
Hallo,

heeft iemand toevallig de vijfde of zesde ziekte al meegemaakt?
Thijn is op 28 december geboren en heeft nu al een van de twee.

Het begon met een onschuldige verkoudheid met wat verhoging. Hij hoestte wel heel erg maar niet iets waar je meteen alarm voor slaat.

Nu heeft hij ineens zijn hele lijfje vol met rode vlekjes zitten en heeft 38.5 aan temperatuur.

Weet iemand wat ik hier mee kan en welke van de twee varianten het is? Volgens mij kan het de vijfde ziekte niet zijn. Dit krijgen ze toch pas vanaf de vier jaar??

Ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan geven.

Groetjes Bianca & Thijn..

Mijn oudste heeft ook de zesde ziekte gehad. Maar dit is eerst koorts en een dag of twee later uitslag. Bij de vijfde zit de uitslag rond de mond, geloof ik. En ik heb kinderen van onder de 4 mee gemaakt die dit hadden.
Is wel vervelend hé, veel beterschap.
Sil

Hey,

Mijn zoontje (8,5 mnd) heeft vorige week de 5e ziekte gehad. Zo ziet dat er uit:

Groetjes,
Nelly.

Heb nog even voor je gegoogeld, zou je zelf ook even kunnen doen, er is een hoop over te vinden;
vijfde ziekte begint in het gezicht, maar breidt zich naar romp en armen uit. Kind is hangerig.
Zesde ziekte is eerst koorts, ong 3 dagen, dan zakt de koorts en komt er uitslag.
Nog een plaatje van de vijfde ziekte;

Het wordt veroorzaakt door een verschillend virus.
Na een paar dagen zouden de symptonen minder moeten worden.
Veel succes
Sil

Hoi. Tja volgens mij kunnen ze het op alle leeftijden krijgen.
Ik denk dat het bij jullie de 5-de is.
De 6-de is met hele hoge koorts (39-41)
Teun heeft het ook gehad toen was hij 6 maanden. (nu 2 weken geleden)
De bultjes houden nog wel even aan maar de klachten waren snel verdwenen.
Het heerst bij ons op het kdv net als krentenbaard.
Tot nu toe heeft Teun alles nog mee naar huis genomen maar die krentenbaard mag hij wat mij betreft daar laten.
Ik heb nog nooit zoveel gegoogled sinds Teun op het kdv zit.
Er is een hoop informatie te vinden.
Beterschap!

Groetjes Mikkie.

Snap er helemaal niets van. Het ging vanmorgen beter. Hij lag te lachen in zijn bedje, dus ik dacht - ga lekker werken, we zien vanmiddag wel weer verder. Belde ze dus, zoals verwacht, vanmiddag van het kdv op of ik Thijn wilde komen halen. Hij lag de hele tijd te huilen. Niks voor Thijn. Had ook ineens 39,7 graden koorts.. Maar de huisarts gebeld, blijkt hij ook nog eens een dubbele oorontsteking en een longontsteking te hebben. Hoe komen die kleintjes daar toch ineens aan.

Het is volgens onze huisarts toch de 6e ziekte.. De symptomen kloppen niet helemaal maar dat maakte niet uit...

Nu maar aan de peniciline..

Thanks voor jullie reacties!!

Gr Bianca en Thijn

Pfff wat zielig zeg...en ook nog alles tegelijk!
Heeel veel beterschap!!!!

Jeetje wat vervelend zeg. En ja, niet iedereen doet het volgens het boekje.
Heel veel beterschap!
Sil

Terug
Bovenaan