Vijfde ziekte (en zwangerschap)??

Sinds anderhalve week heeft mijn zoontje rode vlekjes op zijn nek en romp. Hij is sinds die tijd ook erg verkouden. Ik ben met hem naar de huisarts geweest en hij dacht eventueel aan de vijfde ziekte, maar vond dat niet waarschijnlijk omdat de vlekjes niet over heel zijn lijfje zaten en niet op zijn gezichtje hebben gezeten. Hij dacht dat het waarschijnlijk een beetje eczeem is.
Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met de vijfde ziekte en moeten de vlekjes dan inderdaad over heel het lijfje zitten? Ik maak me namelijk een beetje zorgen, omdat ik zelf net weer zwanger ben en ik heb begrepen dat de vijfde ziekte (in de eerste helft van de zwangerschap) een verhoogd risico oplevert voor een miskraam.
Oh ja, misschien niet onbelangrijk, ik heb zelf ook een paar dagen wat vlekjes gehad op mijn arm. Ik dacht dat het warmtebultjes waren, maar ben zelf ook verkouden en met die vlekjes erbij....
Groetjes,
mama van Sven
 
Hoi,
Mijn zoontje kreeg zesde ziekte toen ik 39 weken zwanger was, ik ben toen ook bevallen, bij de zesde ziekte hebben ze eerst koorts en daarna vlekjes, (mijn zoon had ook een oorontsteking erbij) De zesde ziekte is gevaarlijk voor zwangere vrouwen daar dit tot een vroeggeboorte kan  komen, bij de vijfde ziekte kan een kind geloof ik ook koorts krijgen maar niet zo hoog. Het duurt een dag od 10 De vlekjes kunnen terug komen door heet water of als je in de zon zit. Ook de vijfde ziekte is gevaarlijk voor een zwangere vrouw, lijkt me verstandig om even bij je huisarts te informeren, wat te doen.
Succes
 
Terug
Bovenaan