vijfde ziekte

Hallo allemaal,

Even een vraagje, kom net van de creche af en hoorde dat daar de vijfde ziekte heerst, ik ben 10 weken zwanger van mijn tweede en vanochtend een echo gehad, alles was goed, maar ja vijfde ziekte is wel gevaarlijk (schijnt) tot vijf maanden zwangerschap. Iemand ervaring mee?? Je schijnt er een miskraam van te kunnen krijgen....
Kan iemand mij uit deze verschrikkelijke onzekerheid halen? Heb net de dokter gebeld, ze bellen terug, maar ja niet snel genoeg he voor mij!
Alvast bedankt

Groetjes Ellen
 
OP internet is veel info hierover te vinden.

http://nhg.artsennet.nl/upload/104/patbrieven/a4b.htm

Zo te zien is het belangrijkste om proberen besmetting te voorkomen. Even niet halen en brengen van/naar de creche?
 
hallo
mijn dochter van 3 heeft 2weken geleden
de vijfde ziektegehad
ik heb toende dokter gebeld en gezegt dat ik 37 weken zwanger was
ze zei dat het niet besmettelijk was
en ook niet gevaarlijk voor je ongeboren kindje dus wees niet bang
 
Hai,
Aangezien ikzelf op een kdv werk en zwanger ben kan ik je er wel wat over vertellen. Toen ik namelijk rond de 4 mnd zwangerschap was heerste er ook de vijfde ziekte op mijn groep.
De ene arts zeg dat het gevaarlijk in de eerste 3 mnd de andere arts zegt dat het juist gevaarlijk is in de middelste 3mnd,dus daar werd ik niet veel duidelijker van!
Het is wel zo dat als je als kind de vijfde ziekte hebt gehad je het nooit meer kunt krijgen. Als je dit niet zeker weet dan kun je je door je HA laten testen of je er immuum voor bent.
De kans is zeer groot dat jij dit als kind al hebt gehad, dus probeer je niet te veel zorgen te maken, waarschijnlijk is het allemaal wel goed!

Succes Groetjes Wendy
 
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik ben vreselijk bang, ben niet immuun!!! En mijn huisarts zegt dat het tot de vijfde maand toch de kans bestaat dat het mis kan gaan, hoeft niet, maar kan wel....
Mijn man zegt dat het beter is mijn dochter niet te brengen, ikzelf niet, maar dat zij ook niet gaat.Zij heeft het ook nog niet gehad en ja hij vind elk risico is er een teveel... Wat vinden jullie????

Groetjes Ellen
 
Terug
Bovenaan