Vijver omheining

Over een paar maanden word onze dochter 1 en wij hebben een vrij grote achtertuin met een vijver. Ik vraag me af of er hier ook andere zijn die ook een vijver in de tuin hebben en hoe ze hem omheind hebben zodat de kinderen er niet bij kunnen?
Ik snap best dat het beste is als de vijver dichtgaat, maar het is de hobby van mijn man.
Dus liever geen aanval reacties..

Aanvalreacties? Ik vind het juist top dat je op zoek bent naar de meest praktische oplossing ? als je kinderen hebt hoef je echt geen hobby op te geven hoor! Maar zoals je zegt... Het moet wel veilig zijn ☺️

Mijn schoonvader heeft er een houten hek omheen gebouwd met een deurtje. Daardoor was er gewoon een gedeelte van de tuin afgesloten voor de kleinkinderen en konden de kinderen wel kijken! En hij kan er gewoon makkelijk bij ☺️

Wat gaaf voor je dochter! Een vijver! Als ze ouder is gaat ze daar vast veel van leren ? Ik ben leerkracht en vind dat soort dingen altijd zo'n verrijking voor kinderen! Dichtmaken is dus zeker niet "het beste". Ik zou er inderdaad een houten hekje met een goed slot omheen zetten. Zo kan je er zelf gewoon bij en ook nog samen met haar naar de visjes en al het andere leven kijken ?

Wij hadden ook een vijver en hier lag dik ijzerdraad gaas op, zo'n dik gaas met vierkanten zeg maar. Daar kon hooguit een been doorheen zakken en was stevig genoeg om als volwassene op te staan. Een hekje hebben we nooit gehad, daar kunnen ze alsnog overheen klimmen. Dit gaas was minder mooi maar wel veilig. Zo heeft de vijver jarenlang gestaan, maar sinds deze winter hebben we 'm toch weggehaald. Met een 3e kindje op komst hebben we liever meer tegels in de tuin dan een vijver.

Bedankt voor jullie reacties!
Hier kunnen we wat mee, een houten hek en een deurtje. Dat we er zelf niet op gekomen zijn haha ?
Eventueel voor volgend jaar betongaas erover, thnx!

Terug
Bovenaan