vijver

Wie van jullie heeft er   ook een hele lieve opa & oma die 1 x per week oppassen? Ik denk heeeel veel van jullie. Maar wie van deze opa's en oma's hebben ook een hele grote vijver (zeg maar 3 vijvers) zonder hek.

Er gaat ook geen hek omheen komen in de toekomst.

Wie heeft hier ook mee te maken gehad? Deden jullie je  kindje een reddingsvest om met zwemluier of hebben jullie  toch maar gekozen voor de meest veilige optie namelijk de creche.

Ik vind het zoooooo moeilijk? Ik weet dat ze goed oppassen. Maar voor je het weet ligt je kleine in de vijver. Je hoort het zo vaak.

Ik hoop dat jullie tips hebben. Opa en oma vinden oppassen en een reddingsvest voldoende. En ik.....ik heb constant een knoop in mijn maag. Nu kan mijn kleine nog niet lopen dus het speelt pas volgend jaar maar toch.

Groetjes.
 
Hi,
Mijn ouders hebben ook 2 vijvers. Een aangelegde en een wilde vijver. Ik maak me nu ook al zorgen terwijl mijn dochter nog maar 7 maanden is. En zoals je waarschijnlijk ook al weet ligt een ongeluk in zo'n klein hoekje.
Ik wil zeker dat er hekjes geplaatst worden of in ieder geval een net voor in de vijver. Ik denk dat je dat best mag verlangen. Het gaat om de veiligheid van je kind en dat zullen jouw ouders best begrijpen.

Maar ik begrijp heel goed wat je voelt, ik kan er nu ook al van wakker liggen. Maar goed, ik ben wat dat betreft toch wel zorgelijk.

Groetjes,
Anouschka
 
Hoi,

Ik zou eens informeren bij een tuincentrum of doe-het-zelf winkel voor oplossingen om de vijver kindvriendelijk te maken. Volgens mij hoef je niet gelijk een heel hek te plaatsen, maar wat dacht je bijvoorbeeld van een sterk gaas of ijzeren rooster over het water heen? Anders absoluut je kind een zwemvest aan want je moet er toch niet aan denken wat er kan gebeuren. Overigens is een goed zwemvest niet goedkoop en als ze 15 kg zijn moeten ze weer een nieuwe die dan vaak weer loopt tot 25 kilo etc. Ik heb voor onze vakantie een zwemvest van iemand geleend. Kan ook een optie zijn.

Succes!
Gr
Lies
 
Wij hebben zelf een vijver in onze tuin gehad. Gehad; we hebben hem gedempt. we durfden het niet aan. Mijn ouders' tuin grenst aan een sloot, en daar maken ze nu een hek voor, omdat wij dat willen. eerder komt hij daar niet logeren, hebben we gezegd.

overigens heeft ons zoontje (11 mnd) zondag voor het eerst op de boot zijn zwamvestje aangehad. er staat op van 10 - 20 kilo. hij is nu 10 kilo, maar "verzuipt" er nog in. Ik heb het hem wel aangedaan, maar durfde er nog niet met hem mee te zwemmen in open water. Hij kan nu wel ontzettend hard kruipen, ook in de tuin, maar zo'n zwemvestje is dus volgens mij niet veilig genoeg.

bovendien is een vijver vaak tjokvol planten, waardoor het zwemvest niet in de goede richting kan drijven en je kindje alsnog met zijn gezichtje onder water kan komen.

greet
 
Hi

een zwemvest, trouwens je moet een reddingsvest hebben, met een kraag, is niet voldoende lijkt me. Zou er ook niet aan moeten denken om met dat hete weer de hele dag er eentje te moeten dragen. Maar goed, het lijkt me geen optie want zelfs dan is het nog niet veilig, door planten etc. en wat als hij voorover valt, met alleen zijn hoofd in het water?

ik zou toch maar met je ouders praten of anders toch over een creche nadenken.

groetjes,
lia
 
ik vind dat je wel kan vragen/eisen dat ze er iets over of voor plaatsen.
ik heb zelf een vijver en een zoon van 2 jaar en wij hebben er een ijzerhek overheen waar hij evt op kan staan , de vissen zie je nog goed en het rek is groen dus ook natuurlijk , z zijn wel prijzig maar misschien dat je met je ouders dat kan delen of zelf betalen als voorstellen.
het gaat tenslotte om de veiligheid van hun kleinkind!!!
 
Ik heb geen ervaring met vijvers maar wel met een woonboot. Wij wonen nl op een woonboot en ons kindje krijgt gewoon altijd een zwemvest om. Als zij deze nog niet aankan gewoon vleugeltjes die ook bij het zwemmen word gebruikt. En wij hebben wel overal een hek omheen gezet. Vind eerlijk gezegd een beetje raar dat de opa en oma daar niets aan willen doen. Kinderen kan je namelijk nooit de hele dag in de gaten houden.
 
Terug
Bovenaan