Vind de peuterspeelzaal helemaal niks.....

Ik heb net mijn dochtertje weggebracht naar de psz, maar ik heb er (nog) helemaal geen goed gevoel bij...Bij ons wordt de psz verbouwd dus ze zitten nu op een andere locatie. Ze hebben een paar klaslokalen gekregen in een naastgelegen basisschool. Ik kwam net met mijn moeder en Daantje op de psz aan en toen ik de klas zag waarin Daantje terecht kwam moest ik echt effe slikken. Omdat steeds meer ouders hun kindjes op de creche laten totdat ze naar de kleuterschool gaan, komen er niet veel aanmeldingen meer voor de psz. Met als gevolg dat ze groepen peuters bij elkaar hebben gezet. Zo gemoedelijk als het op de creche is, zo chaotisch is het op de psz. Ik zal het er straks met mijn man eens over hebben, maar één ding is voor mij al duidelijk: ons zoontje (nu bijna 4 maanden) gaat straks niet naar de psz!

Wat zijn jullie ervaringen met de psz? Ik ben heel erg benieuwd!

groetjes, Linda

Hoi Linda,
ik weet niet of jij mijn topic hebt gelezen over de PSZ van Daniëlle, maar ik had hetzelfde als waar jij het over hebt.
De basisschool is al verhuisd en er moet voor de PSZ ook nog een nieuwe locatie worden verzonnen. Ik vond het een vrij druk klaslokaal, niet echt heel erg groot maar wel overal speelgoed. En wat jij zegt over de kinderen dat was hier ook, een groep van 15 kinderen en Daniëlle was de jongste (nu 2 jaar en 4 mnd) De meeste kinderen waren ruim 3 jaar.
Ik had er dus ook geen goed gevoel bij en na 4x heb ik ook met mijn vriend besloten om haar er weer vanaf te halen.
Nou ik wens je heel veel succes met je beslissing en gewoon je hart volgen zou ik zeggen.

oja ik heb Daniëlle wel ingeschreven laten staan en wil het nog een keer proberen als ze 3 is, ik heb zelf ook het idee dat het nu allemaal nog wat te druk voor haar is en tegen die tijd is ze weer wat ouder en heeft de school waarschijnlijk wel een neiuwe locatie gevonden.

Groetjes van Sonja

Hai,

Jesse vindt het helemaal super, er zitten nu 11 kindjes en ik vind dat er een goede sfeer is en struktuur.

Ik begrijp wel als je er geen goed gevoel over hebt of dat het erg chaotische is dat je het niet prettig vindt, dan zou ik Jesse er liever ook niet heen brengen.

Gr Linda

Hallo,

Mette is 1 x geweest en ik vond het best moeilijk om mijn nog niet weerbare meisje te zien in een groep waar ook kindjes van bijna 4 inzitten. Er was 1 jongetje die haar erg treiterde en ze stond er een beetje onzeker bij waardoor mijn moederhart brak. Maargoed ze vind het er wel heel erg leuk. Er is veel structuur en er werken 2 gediplomeerde leidsters. Ze hebben een tuin waar ze elke dag een half uurtje spelen. Onze pz is onderdeel van een jenaplan achtige school dus met veel aandacht en geduld voor het kind. We zijn totaal niet van het Jenaplan gedoe maar deze pz sprak ons het meeste aan en dat bleek terecht. Ik kan me voorstellen dat jullie er grote moeite mee hebben als ik jullie verhalen lees want zo zou ik het ook niet willen hoor.

gr.Ing

hoi hoi,

lastig hoor als je er geen prettig gevoel bij hebt.

Wat dat betreft ben ik erg blij met het KDV waar Sarah heen gaat, ziet er altijd keurig uit, wel voldoende speelgoed natuurlijk, de groep varieert wel iets qua grootte op de dagen dat ik er ben maar vooral vind ik de professionele leidsters erg fijn. En wat misschien ook verschil maakt is dat het hier een verticale groep is, dat wil zeggen dat het vanaf baby tot 4 jaar bij elkaar zit en dan wel in een goede verhouding. Sarah speelt dus zowel met kindjes van haar eigen leeftijd als jonger en ouder. Het is een goede mix.

nou ik wens je succes met het vervolg hiervan,
groetjes Tamar

We hebben het er nog eens goed over gehad met zijn tweeën en we hebben nu de knoop doorgehakt: Daantje gaat niet meer naar de psz. We gaan proberen om een half dagje extra voor zowel Daantje als haar broertje te regelen en dan is het wat ons betreft prima! Ik heb er vandaag nog de hele dag aan moeten denken en ik werd er niet vrolijk van. Helaas hebben wij qua opvang niet veel te kiezen, want we wonen in een dorp en daar heb je nu eenmaal maar één psz.....Ben nu wel opgelucht dat we een beslissing hebben genomen waar we alletwee achter staan!

Groetjes, Linda

Terug
Bovenaan