VInd het heel eng.

Hallo allemaal,

Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben en als het goed gaat ben ik 20-10 uitgeteld. Ik heb vorig jaar januari met 6 weken en in september met 7 weken een miskraam gehad dus ik heb zooooooooo verschrikkelijk onzeker en bang dit keer.   Ik sta onder behandeling van een gyn ivm mijn PCOS dus heb ik een echo met 7 weken maar ja dat duurt nou nog 3 weken. En 3 weken wachten in onzekerheid is errug lang.
ZOu het niet mogelijk zijn om eerder een echo te krijgen?? Weten jullie dat?? Of heeft dat geen nut?? Nou ja, bel maandag even naar de gyn en dan zal ik het wel horen.

Zo ff van me af geschreven thnx.

Groetjes

hoi,
ik kan me je gevoel goed indenken. Ik zou ook gewoon de vk bellen en kijken of je een vroegere echo kan krijgen. Ik weet eerlijk gezegd niet vanaf wanneer je wat ziet, maar dat hoor je dan wel,
heel veel sterkte,

Patricia

Hoi,

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je heel zenuwachtig bent

Ook iik ben na twee miskramen weer zwanger geworden en ik weet dat ik de eerste 4 maanden altijd als ik naar de wc ging keek of ik geen bloed had.
Die angst blijft denk ik wel een beetje bij je.
Het is niet niets om een miskraam te krigen, ik wist niet dat het zo'n inpact kon hebben.
Mijn eerste zwangerschap was erg goed verlopen...maar je weet het nooit he!

Eerder een echo heeft niet zo heel veel zin omdat ze pas echt wat kunnen zie   biij 7 a 8 weken.
De eerste twee weken van je zwangerschap ben je natuurlijk in principe niet zwanger. mischien dat het anders echt nog te vroeg is om wat ze zien.
Ik kreeg mijn echo met bijna 8 weken en toen was het heel klein maar konden ze wel de hartfunctie horen en zien.

Ik wens je al het geluk toe. en hoop voor jullie dat je in oktober een heerlijk wondertje in de armen heb.

liselore.   moeder van twee

Halloo Patries,

ten eerste: Van harte met je zwangerschap. Drie keer is scheepsrecht zullen we maar denken. Kan me voorstellen dat je het heel spannend vindt hoor. Heb zelf ook 2 miskramen gehad vorig jaar, denk dat ik bij de volgende zwangerschap ook wel heel zenuwachtig zal zijn. Ik mag tegen die tijd wel eerder een echo, maar ik weet niet met hoeveel weken.

Heel veel sterkte en probeer er ook van te genieten

groetjes Empe

Wat heerlijk dat je zwanger bent weer. Natuurlijk is het doodeng, dat had ik tot nu toe ook nog steeds, (33 weken) nadat ik eerder 2 vroeggeboortes heb gehad (22 en 32 weken.
Begin nu pas zekerder te voelen.
Een nog vroegere echo zou ik niet aanraden, het risico dat je nog te weinig kan zien is vrij groot en dan zou je je onnodig zorgen maken. Mijn 1e echo was erg slecht, achteraf bleek ik gewoon nog niet zo ver te zijn, 2 weken later had ik een prima echo.

Sterkte met wachten.

Nou Patries,

We zitten in hetzelfde schuitje! Ik ook zwanger na 2 miskramen vorig jaar. Onwijs spannend!!!!!!!

Waarom sta jij precies onder behandeling bij de gyn? Ik herkende die afkorting niet.

Ik mocht ook eerder een echo. Denk dat ik er niet voor kies om het heel vroeg te doen. Ik heb gelezen dat als je met 8 weken een kloppend hartje ziet dat het over het algemeen goed blijft gaan. Dus misschien rond die tijd ergens.

Morgen eerst maar eens naar de huisarts voor bloeddruk controle en even melden dat ik zwanger ben. Pff en nu even tot rust komen met een bak cafeïne vrije koffie.

Groetjes Empe

Hoi Patries,

O, ik kan me je onzekerheid ontzettend goed voorstellen.
Ik heb vorige week een miskraam gehad van een tweeling, was ruim 9 wkn zwanger.
Ook ik was onder behandeling van de gyn voor PCOS.
Toen ik ontdekte dat ik zwanger was, heb ik gebeld voor een afspraak.
Mij werd toen idd ook verteld dat ik met 7 wkn de eerste echo zou krijgen.
Dit omdat er eerder eigenlijk nog niks of bijna niks te zien is.
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik een echo gehad met 6 wkn, omdat ik toen een negatieve zwangerschapstest had en geen menstruatie. Toen zag je een vruchtje, maar geen hartje kloppen. Omdat de gyn toen zei dat het een vruchtje was, wisten we dus dat we zwanger waren, maar het ziet er eigenlijk bijna hetzelfde uit als een follikel, zoals je die ziet tijdens de behandelingen op een echo.

Heel veel succes en we zullen voor je duimen dat het goed blijft gaan!

gr.
mama Peet

Terug
Bovenaan