vind het moeilijk..maandag 2e bezoek gyneacoloog.......

He meiden.
We moeten maandag naar de gyneacoloog. En we zijn best een beetje gespannen. Dit omdat we na de eerste keer een heleboel onderzoekjes hebben gedaan. Ze hebbn een kweekje gedaan bij mij, hebben bloed afgenomen, en bij mijn man hebben ze sperma onderzocht. We hopen dat er niets raars uitkomt, maarja dat hoopt iedereen.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen. Een vriendin van mij werd al snel geopereerd om te kijken hoe de eierstokken eruit zagen. Dus ben benieuwd of ik dat ook moet ondergaan.
Is wel raar. weinig mensen weten hier van. 2 vrienden van ons en verder helemaal niemand. Zelfs ons werk wet dit niet. Dus even kijken hoe ze reageren als ik steeds weg moet naar ziekenhuis. Maarja daar moet ik maar geen rekening mee houden. Is belangrijk om te weten wat eruit komt.
Hebben jullie dit ook gehad en herkennen jullie dit? Hoe zijn jullie ermee omgegaan?
Verder heb ik niet veel ervaring met onderzoeken. Hebben jullie nog andere onderzoekjes gehad aan het begin?
Nou meiden duimen dat alles goed is....
Zal snel weer proberen te mailen...
Kus natascha 25 jaar...nu 17 maanden bezig...

ps ben blij dt ik hier af en toe mijn verhaal kwijt kan en dat er meiden op reageren...alvast bedankt..

Alle begin is moeilijk moet je maar denken. Wij zijn inmiddels 3 jaar onderweg en ik moet zeggen dat het went hoor. Je wordt er steeds makkelijker in. Probeer het voor jezelf niet groter te maken dan het is want er zullen wellicht nog vele inwendige onderzoekjes volgen. Uiteindelijk gaat het erom dat je duidelijkheid krijgt toch?! Dat kan heel erg opluchten.
Succes!
gr.Inge

Hoi Natascha,

Ik herken heel veel in jou verhaal. Wij zijn ook ongeveer anderhalve maand terug voor de eerste keer naar de gyn geweest en moeten 23 nov weer terug komen. Wij zijn nu 19 maanden bezig, ik ben 26 jaar en mijn mannetje 28. Bij mij is nu ook 2 keer bloed afgenomen. Ook mijn man zijn zaad is onderzocht en daarvan weten we reeds middels een telefonisch consult met de arts dat dit er goed uit ziet. Ook heeft de gyn bij mij een inwendige echo gedaan en daarbij zag hij iets op mijn baarmoeder zitten, omdat hij het niet vertrouwde ben ik een dikke week terug voor een kijkoperatie geweest. Het zag er gelukkig goed uit, 1 van mijn eierstokken is iets vergroot maar dit hoeft geen problemen te geven. Bij de inwendige echo zag de gyn 14 kysten op mijn eierstok zitten en hij denkt dat ik PCOS heb. Dit wil hij eerst zeker weten vandaar bloedonderzoek. Nou ik vind het allemaal erg spannend!!

Wij hadden het eerst ook maar aan een paar mensen verteld, maar net voordat ik naar de gyn ben geweest hebben we het onze ouders, broer, zussen en op ons werk verteld. Dit luchte enorm op! De meeste reacties zijn heel meelevend. We vonden het wel erg moeilijk om het te vertellen, maar nu kan iedereen er rekening mee houden. Ik kreeg namelijk best veel domme opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. (Ben je zwanger? of Nou volgensmij ben je zwanger enz.) We willen het trouwens niet aan de grote klok hangen, ben bang dat er dan veel geroddeld wordt.

Mijn zusje is net nadat ik had verteld dat we al zolang bezig zijn zwanger geworden. We hebben het hier best moeilijk mee, het was gelijk raak! Ze hebben omdat ze 'het' wisten van ons het ons eerst verteld, dat vond ik wel heel lief! Maar kan het babypraat soms even niet meer aan horen.

Nou ik hoop dat jullie morgen goed nieuws krijgen of dat er iets is wat makkelijk is op te lossen!!
Heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Groetjes Berber

Ja moeilijk he die babypraat. Ik ken het maar al te goed. We gunnen het ze allemaal maar dan toch...het blijft moeilijk!
Ik bleek 6 december 2004 zwanger na 2 jaar wachten en toen bleken mijn buurvrouw een collega en een vriendin in dezelfde week uitgerekend. Gezellig en leuk en het hartje klopte al bij ons maar helaas alleen bij ons ging het mis. Nou weg dus met die babypraat. Het is gewoon niet eerlijk verdeeld.
Elke keer als ik ongesteld wordt na een IUI behandeling hoor ik wel weer van een nieuwe zwangerschap. Het is net of ze het express doen soms maarja dat is natuurlijk niet zo he.
Ook voor ons komt het een keer goed hoop ik meiden!! We moeten positief blijven en geloof me ik weet hoe moeilijk dit is.

GOODLUCK!
lfs ing

Hoi,

kan me het heel goed voor stellen dat je het moeilijk vindt. Ook wij zijn sinds september steeds inhet ziekenhuis te vinden. Eerst gesprek met gyn, verschillende onderzoeken gehad (inwendige echo, twee keer bloedprikken en bij mijn man zaadanalyse). In het begin wilde we het liever ook niet aan al te veel mensen vertellen, maar na een tijdje gaat dat vanzelf, metname als je steeds vrij moet nemen van je werk is dat toch wel makkelijker. Ze houden er bij ons dan meer rekening mee.
Helaas waren onze uitslagen niet echt positief, ik heb zeer waarschijnlijk endometriose en pco en bij mijn man is het zaad zeer slecht. Hij moet straks voor onderzoeken naar de Isala klinieken in Zwolle om te kijken of zijn zaad geschikt is voor IFV of ICSI behandelingen.
Ik hoop voor jullie dat de uitslagen beter zijn dan bij ons en dat je snel zwanger wordt.

groetjes Sylvia

Terug
Bovenaan