Vindt mijn baby me wel leuk

<p>Onze zoon van 7,5 week huilt heel veel direct na de fles. Ook huilt hij veel als hij wakker is. Hij gaat wel overal naar mee en slaapt vredig met de armpjes omhoog naast zijn hoofdje. Hij huilt echter veel in mijn bij zijn. Ik knuffel veel met hem en geef hem veel liefde maar hij wordt niet stil. Ik vraag me soms af of hij me wel leuk vindt. Hij lacht sinds kort maar lacht niet veel naar mij, uberhaupt niet veel op een dag. Dus vraag me af of hij het wel naar zijn zin heeft.</p><p> </p>

Wat vervelend dat je je zo voelt! Mijn baby had rond de 2 maanden ook echt een lastige periode waarin hij wel kón lachen maar dat echt nauwelijks deed. Ik had toen echt het gevoel dat hij zn leven totaal niet leuk vond en vond het ook heel zielig voor hem. Had het gevoel dat hij alleen maar sliep en huilde. Hij is nu bijna 4 maanden en doet niks anders dan lachen en begint meteen te stralen als ik (of iemand anders trouwens hoor ?) in de buurt kom. Dus.. ik denk wel dat het beter wordt! Hij moet vast nog even wennen aan het leven, hij is nog zo klein. 

Tussen de 6 en 8 weken ligt de huilpiek. Misschien heeft ie wat last van baby ongemakken, dat kan. Maar hij zal je heus wel leuk vinden of gaan vinden.
Ik gaf mijn beide kindjes borstvoeding en juist toen ze nog zo jong waren kreeg ik ze soms niet rustig. Ik denk dat ze mij met eten associeerden en als ze vol zaten misschien wel dachten, nee niet nog meer eten. Geef jij alle flesjes?
Nu vinden ze me fantastisch. Ik kan me niet omdraaien of mijn dochtertje gaat huilen. Dat is ook niet zo fijn, maar gaat ook wel over.

[quote quote=10211120]Tussen de 6 en 8 weken ligt de huilpiek. Misschien heeft ie wat last van baby ongemakken, dat kan. Maar hij zal je heus wel leuk vinden of gaan vinden. Ik gaf mijn beide kindjes borstvoeding en juist toen ze nog zo jong waren kreeg ik ze soms niet rustig. Ik denk dat ze mij met eten associeerden en als ze vol zaten misschien wel dachten, nee niet nog meer eten. Geef jij alle flesjes? Nu vinden ze me fantastisch. Ik kan me niet omdraaien of mijn dochtertje gaat huilen. Dat is ook niet zo fijn, maar gaat ook wel over.[/quote]
Mijn partner ook maar ik het meeste omdat ik nog thuis ben

Wat ontzettend vervelend zeg!
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, voor mijn gevoel kon ik niks goed doen en ik dacht: hij vind mij helemaal niks. Ik ben niet belangrijk voor hem.
Totdat de huisarts tegen mij zei: ik wil nooit meer dat je dit zegt. Jij hebt hem 9 maanden met je lichaam laten groeien, staat altijd voor hem klaar, dag en nacht, hoe moe je ook bent. Hij kent jou hartslag, de geluiden uit je buik, je geur, je stem. Hij uit zijn verdriet bij jou omdat jij diegene bent die hij het allermeeste in de wereld vertrouwt. Dus nooit meer onzeker zijn of hij je wel ‘leuk’ vind! De allerbelangrijkste ben jij!
Dit moet je echt onthouden, het heeft mij door alle moeilijke momenten heengeholpen en na dit gesprek dacht ik voor het eerst; wow ik ben belangrijk voor mijn kind!

Wat een top huisarts heb jij Miiran en wat hij zegt is helemaal waar. Als je in een slecht humeur bent reageer je dat af op degenen dje het dichtst bij je staan en helaas zijn dat meestal precies degenen waar je het meeste van houdt en je baby doet precies hetzelfde. 
Belangrijk om te onthouden, als je kindje vooral bij jou “lastig” is dwz huilerig, chagrijnig, dan is dat omdat hij weet dat jij onvoorwaardelijk van hem houdt en hij durft dat dus bij jou te doen. Maar leuk is echt anders!

Helemaal waar wat miiran en haar huisarts zeggen ze voelen zich veilig bij jou! En geloof me dat blijft zo mijn oudste van 9 uit zijn gevoelens ook het meest bij mij. En mijn peuter van 2 heeft alleen driftanvallen als hij net mij is?. 

En rond de 7e week hebben ze inderdaad een huil piek. 

Sterkte??‍♀️

Oh ja ik vergeet te zeggen dat de meeste jongens mama’s kindjes zijn. Mijn 3 zoons huilde ook veel en vooral bij mij. Maar het is altijd mama voor mama na?dus het komt echt goed!

Terug
Bovenaan