Vindt ze het lekker of niet???

Beste mama's

Sinds een week ben ik Sigrid (bijna 4 maanden)  aan het laten wennen aan fruit. Ben begonnen met banaan, omdat er gezegd wordt dat ze dat toch meestal wel lekker vinden. Maar na elke dagen een paar hapjes te hebben geproeft, lijkt het wel of ze steeds strakker de kaken op elkaar zet. Ze doet ook niet echt haar mondje uit haar eigen open. Vindt ze het nou lekker of niet???  
 
Hoi!

Ik heb in het begin ook zitten twijfelen hoor. Mijn zoontje deed ook niet echt zijn mondje open, maar je moet maar zo denken: Ze weten natuurlijk ook nog niet echt wat ze moeten doen. Ik was ook begonnen met banaan, toen appel en toen peer. Peer gaat er hier altijd goed in. Maar wacht maar rustig af. Over een weekje zal ze het al wel veel beter door hebben wat ze moet doen. Tot die tijd is het gewoon een beetje klungelen. Ik heb altijd een plastic schort met een doekje erop tegen het geknoei.

Succes
Caroline
 
Mijn zoontje is nu 4 maanden oud. Ik ben nu sinds een week ongeveer een beetje aan het experimenteren met een fruit hapje. De eerste keer toen ik hem een hapje gaf wist hij niet wat hem overkwam en zette hele grote ogen op. Maar hij vond het wel een leuk spelletje. Hij wist ook niet goed wat hij moest doen met die smurrie in zijn mondje en toen hij zijn mondje weer dicht deed kwam het fruithapje er weer uitlopen. Bij de volgende hapjes liep het ook gewoon weer uit zijn mond en ging hij ook nog eens brabbelen. Hij zag het ook meer als een spelletje dan als lekker eten al vond hij het wel lekker smaken. Na ongeveer 5 hapjes vond hij het wel welletjes en ben ik ook maar opgehouden. Toen hij de volgende dag weer een fruithapje kreeg ( weer dezelfde smaak) wou hij al meer hebben en heeft hij het voor elkaar gekregen om bijna een half potje naar binnen te werken. Elke keer wanneer ik dacht zal hij er niet flauw van zijn dan begon hij te jengelen net zo lang tot er weer een lepeltje aankwam. Zo'n kleintje weet nog niet zo goed dat hij zijn mondje open moet doen als hij een hapje wil en die kleine van mij begon dan te drammen dat hij meer wou. Na een paar keer oefenen merkt je kleintje vanzelf wel dat hij zijn mondje open moet doen als er een hapje aankomt. Het is natuurlijk heel anders allemaal dan uit een flesje drinken en hij moet er meer moeite voor doen om iets binnen te krijgen. Bovendien krijgt hij ineens een hele andere smaak in zijn mond en dat kost soms ook wel een paar dagen voordat ie er aan is gewend. Ik heb mijn zoontje daarom ook eerst een paar dagen alleen  banaan gegeven. En nu ben ik begonnen met peer. Ik vind het grappig om te zien hoe zo'n kleintje op andere smaken reageert.
 
Als je kindje iets niet lekker vind dan kan het inderdaad zo zijn dat hij zijn mondje er niet meer voor open wil doen of dat ie het uitspuugd en gaat brullen. Ieder kindje reageerd denk ik anders. Je kunt proberen wanneer je kindje na een paar dagen het hapje nog niet wil eten een andere smaak te proberen. Ieder kindje heeft zijn eigen eet gewoontes net als wij. Maar het kan ook zijn dat je kindje nog niet toe is aan een fruithapje of iets dergelijke en dat hij voldoende heeft aan zijn flesjes melk.
 
Terug
Bovenaan