vingers in de keel (met alle gevolgen van dien)

A

Anoniem

Guest
Hee meiden,

Ik zit hier met een probleempje. Ik hoopte dat het een fase was en dat het (snel) weer over zou gaan, maar Tygo doet het nu al wel 4 of 5 weken.

Als hij wakker is en in bed ligt (of hij is net wakker geworden, of hij kan de slaap niet vatten), steekt hij zijn vingers in zijn mond en duwt ze ver in zijn keel. Hij begint dan heel hard te kokhalzen en vaak komt er dan ook braaksel uit. Ik word de laatste tijd dus gewekt met een heel hard gekokhals, ren m'n bed uit en Tygo ligt te glimlachen als ik binnenkom met een sliert voeding naast zich.

Heel vervelend, ten eerste om zo cru gewekt te worden, ten tweede omdat ik om de paar uur zijn bed kan verschonen.

We hebben van alles geprobeert om dit te stoppen.
Negeren helpt niet: dan kotst hij me alles eronder en stopt niet met zijn bezigheden.
Straffen helpt ook niet, na een boze "NEE" en hem (een beetje) hardhandig recht in bed leggen en instoppen, begint hij even verdrietig te huilen, maar zodra je zijn kamer uit bent, begint hij weer opnieuw.

Het lijkt wel een spelletje voor hem, hij vind het zelf helemáál niet vervelend. Hij doet het heel af en toe ook wel in de box (misschien om aandacht te krijgen). Hubbie heeft hem wel eens boos een tik(je) over de vingers gegeven, maar dat helpt ook niet.
Ook hebben we geprobeerd om hem (als hij het doet) zwijgend de vingers uit de mond te halen en dan weer weg te lopen. NIKS HELPT!!!!!

Wie kent dit en wie heeft de gouden tip???????????????

Groetjes happyM.

Hoi!
Mmmm klinkt idd als aandacht trekken/ een spelletje dat ie leuk vindt. Zeker omdat je je de eerste keren wezenloos schrikt en er dus direct op reageert. Ik denk toch dat negeren het beste is, ook al is het dan zo dat ie een paar dagen echt overgeeft, volgens mij gaat het nieuws er dan wel een keer vanaf. Puck stopt wel vaak haar tandenborstel zover dat ze moet kokhalsen, ik reageer daar meestal niet op. Vervelend hoor, succes ermee!
Liefs, Marcia mv Puck.
ps vraag anders eens na bij het cb?

Over anderhalve week moet ik (gelukkig) weer naar het CB. Ik vraag wel even dan. Hij raakt niet ondervoed hoor, tis alleen enorm vervelend. Ik weet ook bijna wel zeker dat het puur aandacht-trekkerij is, maar ik wil dat het stopt. Pfffff heel vervelend.

Groetjes happyM.

Ik denk ook dat het een fase is waarin hij nu zit,.. Het zal wel weer "overgaan".
Maar als hij het structureel en vaak doet zou ik het toch eens navragen bij het CB. Bel hun eens voor advies..

Ik zou er denk ik niet teveel aandacht aan schenken. Ik zou zijn handjes afvegen en het bedje en weer gaan. Kay heeft soms ook wel eens doordat hij zo actief speelt dat het eten hem opstoot. Hij spuwt dan best wel wat eten en als ik er niet snel genoeg bij ben gaat hij er in tekenen hahhaa.. Ik veeg dan altijd gewoon alles weg en schenk er verder geen aandacht aan. Kan gebeuren..

Maar bewust zijn vingertjes in zijn nek doen,.. hmz,.. Ik zou gewoon s'nachts alleen alles schoon vegen zonder iets tegen hem te zeggen (en aan te kijken) en weer gaan.

Succes!

Esmé mv Kay

Sorry,
Ik heb niet een oplossing, maar moest wel kei hard lachen, is niet grappig maar de manier waarop je het schrijft wel.
Zit er niet een haar in zijn keel, of heeft hij geen last van amandelen?
Ik zeg maar wat.
Anders gewoon cb bellen, sommige kunnen wel iets meer dan wegen en meten.
X

Gatsie!! Kan me voorstellen dat je er even niet happy van wordt... ( leuke woordspeling of niet???)   Ik zou ook zo gauw niet weten wat ik eraan zou moeten doen, maar ik lijk een beetje op Esmé geloof ik, ik zou het ook alleen maar wegvegen, geen aandacht aan geven en weer vertrekken. En wassen doe ik dan overdag wel!
Maar ik heb dat met het hoofd-bonkerij van Thomas hoor! Houdt ie al maanden vol en geen aandacht aan egven helpt niets....
Succes ermee en wasze...

-X- Marieke

Terug
Bovenaan