vingertje in keel... ruim vier maanden

Hoi allemaal

Ik heb een gek kind... Steekt regelmatig haar handje zo ver in haar keel dat ze gaat overgeven. Niet alleen kokhalzen, nee, haar hele fles komt er weer uit. Het zit in haar ogen, neus, haar, overal!
Vanochtend weer: net onder de douche geweest, aangekleed in haar mooiste pakje voor de fotograaf die op de opvang komt, hup, vingertje in haar keel: bwaaaaahhhh! Helemaal onder!
Ze schrikt er zelf van, en wij ook natuurlijk.
Komt dit jullie bekend voor? Heb ik een kind met vroege anorexia-verschijnselen of is dit een of andere orale fase ofzo? Ze doet het al weken, en is niet ziek  gelukkig.  Dat was ze wel, een buikgriepje van een  dag of tien... Maar dat is over.
Verder verdwijnt alles in haar mond als je niet uitkijkt, maar dit is wel naar.
What to do?

groetjes

Jeanette

He hallo,

Nou dan hebben we beiden een gek kind hihi.

Ik heb een zoontje van nu vijf maanden. Hoe en waarom hij het doet weet ik niet maar ook hij steek zijn vingertjes in zijn keel en spuugt alles eruit.
Hij doet dit vanaf ongeveer vier maanden. Hij steekt dan zijn hele hand in zijn mondje en spreid dan in zijn keel zijn vingers waardoor hij inderdaad heel zijn fles er weer uit gooit. Wat me wel opvalt is dat hij daarna zich opgelucht voelt. Het lijkt voor mij alsof hem toch iets dwars zat want hierna verholpen is voor hem.

Wat het precies is weet ik niet maar als ik eerlijk ben maak ik me er niet zo druk om.

succes

groetjes sanneke

Ik denk dat ze allemaal zo'nperiode hebben.. Die van mij heeft dat ook gedaan hoor. Dan ging zijn hele hand naar binnen en dacht ie dat ie daar binnen zijn handje kon openen..
Tja, dan moet je kokken haha..

Gaat vanzelf weer over!
Gr. Anne-Marie

Mijn jongere broer heeft dat vroeger ook gedaan (was in de jaren '70). Ik kan me de foto's met de kokers om zijn armen nog herinneren... Hopelijk zijn er tegenwoordig prettiger methodes om dit op te lossen. Onze zoon zit wel veel met zijn vingers in zijn mond, maar dit doet hij gelukkig nog niet.

Bel anders even het consultatiebureau (of je huisarts). Die zullen hier vast wel een advies voor hebben.
Succes!

Terug
Bovenaan