vingertje kapot na bloed prikken

Hoi,

Danique is 2 weken geleden voor bloedonderzoek naar het ziekenhuis geweest en daar hebben ze het nog uit haar vinger gehaald, ze is 6 maanden maar ze konden nog niet in haar armpjes prikken.
Dat was geen lolletje, want ze knijpen het bloed er dus uit, afijn met het bloed wat alles goed geen allergie ofzo. Alleen vorige week ging haar vinger in ene rood en dik worden allemaal blaren erop. Volgens de huisarts komt het door het wrijven....
Wie herkent dit , gebeurd dit vaker? Ik vraag me af waarom dit op deze manier gedaan word, want de huid onder de blaren is heel ding en ze kauwt overal op de ze kauwde van de week ook haar vinger tot bloedens toe....nu hebben we er een sok omheen en zalf van de huisarts want ze heeft ook krentenbaard in haar gezicht.

Maaike
 
Hoi Maaike,

Niet helemaal herkenbaar, maar toch even een reactie. Niels heeft met ruim 14 maanden een bloedonderzoek gehad en toen deden ze het nog steeds zo: gaatje in de vinger en wrijven/knijpen. Hij heeft er, behalve op dat moment, verder geen last van gehad. Zijn huidje is natuurlijk ook al wel wat sterker, maar volgens mij hoeft het niet hoor. Ze hebben de handjes van Niels eerst opgewarmd voor het prikken, dat het bloed beter stroomt en ze minder hoeven te wrijven. Hebben ze dat bij Danique ook gedaan?

Veel sterkte in elk geval. Ook met de krentenbaard.
Groetjes,
Machteld
 
Hoi Maaike,
Las gister je verhaal en herken het. Ik werk zelf als dokters assistente op een laboratorium. Ik prik dus ook bloed. Bij iedereen van premature babys tot ........
De reden waarom er in de vinger wordt geprikt is de volgenede. Soms hebben kinderen en zeker de   wat kleinere nog geen goed zichtbare ( voelbare) bloedvaten in hun elleboog holte. Het is meestal minder vervelend om daar te prikken omdat dit sneller is.(niet per defenitie minder pijnlijk) Dus word er dan gekozen om in de vinger te prikken omdat je daar altijd bloed hebt. Wanneer je drie keer misprikt in de elleboog holte is dat namelijk nog vervelender!!! Soms heb je veel bloed nodig en moet er dus inderdaad veel gestuwd(geknepen dus) worden. Waardoor inderdaad blaren of kapotte vingars ontstaan. Ik ben blij dat de uitslagen goed waren maar jammer dat je dochter zo n last van de prik heeft gehad. Ook mijn kinderen hebben zowel eens een vingerprik als een prik in de elleboog holte gehad dus ook als moeder weet ik hoe het is.
Veel succes verder en ik hoop dat mijn antwoord wat vragen heeft beantwoord.
Groetjes Daan
 
hoi,

bedankt voor jullie reacties, met danique haar vinger en krentenbaard gaat het wat beter het is bijna over, ze heeft nu alleen diarree en wil weinig drinken. ORS geprobeerd maar dat spuugd ze uit, ze krijgt haar melk met Johannesbroodpitmeel. Hoop dat het snel weer over   is.
vond het wel jammer dat ze in het ziekenhuis niet even verteld hebben dat dit soort dingen dus gebeuren. Danique heeft dit prikken trouwens ook in haar eerste week gehad 3 keer en toen was er niks aan de hand.

Maaike
 
Terug
Bovenaan