Virus? Of toch zorgen maken?

Hallo iedereen,

Omdat ik me toch een beetje zorgen maak, en het even kwijt wil zet ik het hier even op het forum. In de hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen ;-)

Ik ben zwanger van mn 3e kindje. En heb sinds een paar dagen erge buikkrampen / harde buiken. Ben nu 20weken + 5 dagen onderweg. Donderdag 20 weken echo gehad en alles was goed! Gisteravond en vannacht ben ik vreselijk ziek geweest. Overgeven, diarree en weer die vreselijke krampen. Soms jeuk/tintelingen over mn rug, maar geen koorts. Omdat ik bij de 1e het HELLP-syndroom heb gehad maak ik me toch iets meer zorgen. De nacht dat ik ben opgenomen ging namelijk ook dit alles aan vooraf...Maar toen hield ik ook wel vocht vast, was mn bloeddruk hoog en had ik hoofdpijn. Dat heb ik nu allemaal niet. Vanmorgen de verloskundige gebeld omdat het me toch niet lekker zat. Zij verwacht dat het een virus is en zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken als het vandaag niet erger wordt. Ik hoop dat ze gelijk heeft. Heb tot nu toe al wel wat water en optimel gedronken en een bakje vla gegeten. Dat lijkt nog wel goed te gaan, alleen af en toe wel buikkrampen. Ben vandaag maar in bed gebleven. De kids zijn lekker een dagje bij oma.

Zijn er meer die een soortgelijk gevoel hebben gehad? En de bijbehorende twijfels?
 
Er heerst ontzettend buikgriep. Veel diarree en overgeven... en kramp ja... verschrikkelijk... als je nu op knapt is het een virus... blijkft het aanhouden dan toch even naar de vk.

Sterkte!
 
Bedankt voor de reacties. Na 1 dag volledige rust ging het langzaam aan iets beter. De rest van de week nog wel af en toe vreselijk krampen gehad. En gisteravond weer vreselijk overgegeven. Mn darmen zijn vreselijk aan het rommelen gebleven. Ondertussen is mn moeder ook flink beroerd geweest dus ik hou het op het virus. :) Maar die eerste nacht, pff.....dacht echt even "ja hoor, daar gaan we weer!" De vk belde nog ivm bloeduitslagen, die waren goed en ook zei ze nog dat er erg buikgriep heerst.... (mn man heeft eiwitten in zn bloed waar ik antistoffen tegen maak, gelukkig is dat percentage nog acceptabel, maar dat geeft ook wel de nodige "extra" spanningen) Vanaf nu doe ik gewoon heel rustig aan. Zorg zelf voor de kids en krijg vanaf komende week hulp in huis. Hopelijk komen we deze zwangerschap weer zonder problemen door....
 
Terug
Bovenaan