Virus Virus Virus

Nee dit is geen melding dat er een virus op het forum aanwezig is. Nee het was weer eens zover (3e keer). Jasper had weer eens wat opgelopen op het kinderdagverblijf. Naast de verkoudheidjes is het nu de derde keer dat hij  (ik denk) een darmvirus op heeft gelopen.

Donderdagmiddag belde het KDV Jasper spugt en poept alles onder zouden jullie hem op kunnen komen halen. Nou dat was dus het startsein van 3 dagen spugen, verschonen, diaree enz,. Gelukkig heb ik een vrouw die als een rots in de branding staat want zodra er iets vreemd is met Jasper dan slaat de onzekerheid bij papa toe. Bij mijn vrouw ook wel alleen die blijft toch net wat rustiger dan papa.

Maar goed vanochtend, ondanks dat hij weer op tijd wakker was (gelukkig is de zomertijd begonnen), was het mannetje al een stuk vrolijker, blijft het eten binnen  en hebben we ook dit virus weer getackeld (ik hoop niet dat ik te vroeg juich). Weer een beetje meer weerstand tegen alles wat er in de lucht rond vliegt.

Trouwens ik weet niet hoe het bij jullie is maar 100 ml ORS met een lepeltje bij een kind die dat niet wil en de boel bij elkaar huilt is een hele ervaring. Hebben jullie misschien tips hoe wij dit bij een volgende keer (hopelijk nog heel ver weg) kunnen doen????

hoi hoi,

Wat leuk dat je hier ook schrijft!

Ik ken je probleem, mijn zoontje pikt ook elk virusje van de creche mee
(en hij gaat maar 1 dag per week)...nou werk ik ook nog op een kinderdagverblijf, dus neem ik vast ook van alles mee...erg zielig voor hem, slapeloze nachten voor ons en lastig te combineren met werk...

1 voordeel, ze bouwen er een goede weerstand van op en als ze straks naar school gaan worden ze waarschijnlijk niet meer zo vaak ziek. Kinderen die niet naar de creche of iets dergelijks gaan worden vaak juist dan ziek, hoorde ik van de huisarts.

Bij mij op mijn werk zijn de meeste collega's/stagiaires ook in het begin veel ziek en op den duur helemaal niet meer, ik ben wel eens verkouden,maar daar houdt het ook mee op tewijl ik van andere ouders hoor dat zij weer ziek worden via het kind dat alle virusjes   mee naar huis neemt haha

succes ermee!

groetjes leetje 1981

Zo even een tussenstand van het virusfront.

Het is een hardnekkig kreng dat (piep) virus. Zondag nog de hoop dat hij er overheen aan het komen was. In de middag ging het dus weer mis en dat loopt nogsteeds. Jasper poept zich zo'n 3 á 4 keer per dag helemaal onder. Zondagavond heeft hij om 22.00 uur alles onder gespuugd. Mama en Papa lopen nu al een aantal dagen op hun oogleden en ondanks dat het net heel erg goed met hem ging wou hij geen fruithapje en is hij lekker gaan slapen. Vandaag gewoon maar rustig aan blijven doen.

Herkennen jullie dit een beetje??????

hoi hoi,

Jeetje echt ziek dus. Arm kind en arme jullie!

Ik herken wel de enorme wallen en slapeloze nachten. Mijn zoontje is net 2,5 week ziek geweest....eerst oorontsteking en toen het rs virus er overheen.
Dagen gehuild van de oorpijn en niet willen drinken...ook niet kunnen slapen overdag, dus dan konden we ook niet even bijtanken. Hij huilt normaal heel weinig, dus we hebben verder niks te klagen, maar deze 2,5 week was wel heftig hoor. Ook elke nacht 2 x een uur lang wakker. Eerst met een enorme hoestbui van een half uur, vervolgens honger omdat hij overdag zo weinig dronk en at en daarna klaarwakker en jengelen...het wordt nu veel beter, al sinds een week overdag weer erg vrolijk en nu worden de nachten ook beter, maar 1 x een uur wakker 's nachts haha. Ook slaapt hij overdag nu heel goed,het eten kan beter, maar  gaat ook de goede kant op.
Kortom ik kan me indenken hoe jullie je moeten voelen.  1 voordeel is dat je het ook weer vergeet als   het weer beter gaat...ik kan me nu al niet meer voorstellen dat hij zo huilde al ik naar zijn vrolijke koppie kijk...
Ik hoop voor jullie dat Jasper ook snel op knapt!En ook voor hem natuurlijk!

groetjes leetje 1981  

Hoi Papa van Jasper,

Ja ik herken het maar al te goed. Wij hebben namelijk precies hetzelfde achter de rug.
Mijn zoontje van 8 maanden is er echt heel erg ziek van geweest. Precies wat je beschrijft: kosten, diaree en hoge koorts. Hij kon ook niets binnenhouden. En hij wou ook niets drinken zelfs geen ORS. Vreselijk.
Uiteindelijk zijn we zelfs nog in het ziekenhuis beland omdat hij bijna uitgedroogt was (viel gelukkig uiteindelijk toch wel weer mee).

Je moet hem dus echt goed in de gaten houden. Toch telkens slokjes ORS aanbieden. En vooral luisteren naar je gevoel. De huisartsen op de huisartsenpost, mijn eigen huisarts en  de artsen in het ziekenhuis zeiden allemaal  iets anders namelijk. Maar verder is er niets aan te doen. Heel zielig.
Maar een geruststelling, het heeft een week geduurd en toen ineens ging het weer beter. En is hij heel snel weer opgeknapt.
Apart dat dat dan weer heel snel ging.

Nog even volhouden dus (en hem goed in de gaten houden).

En ja....wij liepen ook op ons tandvlees....ik weet hoe je je voelt.

ps. het schijnt er allemaal bij te horen maar ik (en mijn vriend ook) vinden het eerlijk gezegd wel heeel heftig allemaal zo'n eerste jaar.
Heb altijd gedacht dat ik wel drie kinderen wil, maar eerlijk gezegd hoef ik voorlopig niet zo nodig meer...haha.

Heerlijk die herkenning bij alle andere nieuwe papa's en mama's. Gelukkig gaat het nu al weer wat beter en begint hij langzaam weer normaal te eten. Nu kijken of papa en mama nog wat slaap kunnen in halen en dan kunnen wij ons weer voorbereiden op de volgende hobbel die genomen moet worden.

Maar ik ben het met je eens het is best wel heftig!!!!!!!!!

hoi hoi papa

wat leuk dat je hier ook schrijft....

en wat sneu wbt jullie jochie en natuurlijk de zorgen die daarbij koemn en de slapeloze nachten voor jullie

arm dingetje.....en ze kunnen ook nog niets zeggen.... je moet altijd maar bekijken wat eraan de hand is, op je gevoel afgaan.....etc etc...

en soms is dat best moeilijk en wordt je er soms best onzeker van..

tot nu toe zijn wij gezegend met het feit dat Sophie eigenlijk nog maar een keer een beetje ziek is geweest en dat is nu (verkouden) maar dat is niets vergeleken bij jullie..

he betrschap toegewenst en ik hoop dat de stijgende lijn zich doorzet..

liefs tobi

Terug
Bovenaan