virus

Hallo

Mijn zoontje heeft op het kinderdagverblijf waarschijnlijk een virus opgelopen. Het is een sterk mannetje maar hij heeft er toch veel last van gehad. Hij heeft veel gehoest en veel slijm in de longen maarhij bleef vrolijk en slaapt en drinkt goed. Hij heeft een antibiotica gehad voor de hoest maar na de kuur kwamhet terug. Nu heeft hij de tweede kuur antibiotica (amoxicilinne en clavulaanzuur). Nu halverwegen de kuur gaathet al stukke beter met hem.Nu hopen we dat hij na de kuur zonder hoest blijft

Zijn er ouders met soortgelijk ervaring wat heeft de huisarts toen voorgeschreven? Is het zo dat bij elk kinderdagverblijf de kinderen makkelijk besmet raken?

Bedankt.

Anna

Hoi,

ik heb twee dochters en met de eerste heb ik op een kdv gewerkt, samen met haar. Zij pikte inderdaad vrij vaak infecties op en heeft regelmatig antibiotica moeten hebben. Het is normaal dat infecties rondgaan op plaatsen waar veel kinderen in een ruimte zitten, zoals kdv of scholen. Het bouwt hun afweersysteem op. Kindjes krijgen naar verwachting zo'n 15 infecties in hun eerste twee levensjaren. Mijn tweede kindje heeft nog niet vaak iets gehad maar ik werk nu thuis, dus zij komt er minder mee in aanraking. Waarschijnlijk zal zij straks alles oppikken op de peuterzaal of kleuterschool, omdat haar weerstand niet op dezelfde manier is opgebouwd als die van mijn eerste kindje. Maak je geen zorgen, het hoort er gewoon allemaal bij. Wel moeten kdv's een kindje dat nog besmettelijk is, niet toelaten, om verspreiding zoveel mogelijk tegen te gaan.  Netzolang tot ze niet meer besmettelijk zijn. En dat gebeurt vaak niet zo omdat de leidsters soms medelijden krijgen met de ouders die op hun werk in de problemen komen als ze alweer onverwachts vrij moeten vragen omdat ziekig kindje niet naar de kdv kan. Of soms brengen ouders hun kindje toch heen en vertellen niet dat ze eigenlijk ziek zijn. Tegen de tijd dat   het personeel daar achter is, zijn de ouders allang onderwg naar hun werk en sommigen schakelen zelfs hun telefoon uit de verdere dag. Omdat ze wel weten dat het kdv waarschijnlijk opbelt om te zeggen dat ze beter hun kindje op kunnen halen. Niet elk kdv of elke ouder is natuurlijk zo maar ze zitten er echt wel tussen.

groetjes Danielle

Terug
Bovenaan