Virusje te pakken of zijn dit voortekenen van een (veel te vroege) bevalling?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Even niet zo'n smakelijk onderwerp maar ik ben ik al 5 dagen aan de diaree echt niet normaal meer! Ik voel me verder niet ziek of zo alleen wel heel erg moe en het ging even door mijn hoofd dat mijn lijf overtollige balast aan het lozen is. Mijn man zei ook al je bent toch niet de overtollige balast aan het lozen voor de bevalling? Dat had ik namelijk ook bij mijn eerste, diaree voor de bevalling en tijdens de bevalling overgeven maar ja toen was ik ruim 40 weken zwanger toen de diaree begon dus maakte ik me er verder niet zo druk om maar nu ben ik 28 weken en 3 dagen een beetje vroeg dus! De baby beweegt verder goed en de laatste controle afgelopen woensdag was ook goed en ik vind het ook weer zo wat om de verloskundige te bellen omdat het misschien wel een gewoon virusje is en dan sta ik lekker voor paal bij de verloskundige! Nou ja ik kijk het nog maar even aan mocht het over 2 dagen nog niet over zijn dan ga ik toch maar even bellen, nou dat wilde ik  even kwijt.  

Groetjes,

Puk

Hoi Puk,

Ik kan me voorstellen dat je je flink beroerd zult voelen.
Toevallig gaat er in mijn (werk-) omgeving weer iets van een noro-virus (buikgriep e.d.) rond. Op zich niet ernstig, maar het is wel heel vervelend. Hopenlijk is het voor jou een virusje. Als je je morgen nog steeds hetzelfde voelt, zou ik gewoon even bellen met de vk of huisarts. Gewoon voor de zekerheid. Je kan nooit te vaak bellen, toch?
Lukt het om voldoende vocht binnen te krijgen? Dat is iets wat je voor jezelf even in de gaten moet houden. Verder hoop ik dat het gewoon uitzieken zal zijn.
Sterkte en veel beterschap!

groetjes Marieke

hoi hoi

denk dat het gewoon buikgriep is hoor het heerste maar als je het niet vertrouwd bel je vk daar is ze voor...
en niks is erger voor je dan stres dus i\als het een goeie vk is zal ze je begrijpen en het totaal niet erg vinden...
beterschap en sterkte sandra

ik denk ook dat het gewoon buikgriep is heb namenlijk nu ook buikgriep en ben bijna 29 weken, maar als je t niet vertrouwd gewoon bellen ze vinde je echt geen zeikerd dat was wat ik namenlijk dacht en niet durfde te bellen als k onzeker was of echt iets had(wat nogal zo was)

Lijkt mij ook gewoon een virusje, maar ik zou gewoon even je VK bellen, want 5 dagen diarree kan wel wat uitdroging veroorzaken, dus altijd goed om even een deskundige op de achtergrond met je mee te hebben denken...
Niet om je bang te maken, maar gewoon om te voorkomen dat je niet gaat bellen, als er wel dingen zijn waar je gewoon even je vraag over mag stellen en geruststelling mag krijgen vand e deskundige: Mijn schoonzusje voelde zich in de 7e maand niet zo geweldig, erg moe en beroerd. M'n andere schoonzusje, (die zelf nooit zwanger is geweest) zei dat het erbij hoorde en ze zich niet aan moest stellen. M'n schoonzusje heeft toen doorgelopen met haar klachten en uiteindelijk bleek er bij haar wel degelijk iets aan de hand te zijn, namelijk zwangerschapsvergiftiging. Omdat ze er mee doorgelopen is, werd het uiteindelijk HELPP-syndroom en hebben zij en haar zoontje het ter nauwer nood gered.... M'n neefje was 1900 gram bij de geboorte (keizersnee, die uiteindelijk maar gedaan is, omdat ze anders in ieder geval beiden waren komen te overlijden) en m'n schoonzusje heeft nog weken lang in het ziekenhuis gelegen en was de eerste twee weken een half uurtje per dag wakker en bij...
Dat zijn natuurlijk wel de uitzonderingen, over het algemeen zal er niet zoveel aan de hand zijn als je je ongerust maakt, maar je kunt beter niets hebben en gerustgesteld worden door de VK, dan dat je wel iets hebt en doorloopt....

Terug
Bovenaan