Vis en dan met name Tonijn.

beste aicha,

ik zou het niet nemen, je weet maar nooit hoe lang het daar al ligt.
als je er dan toch zin in hebt, koop dan een bakje verpakte tonijnsalade uit de supermarkt, is veel veiliger.

liefs sandra

De tonijn waarmee die salade gemaakt is komt hoogwaarschijnlijk gewoon uit blik. Dus dat kan niet zoveel kwaad. Wat je niet weet is hoelang dat broodje daar al ligt en of de salade al die tijd koel bewaard is geweest. Tja dubbel dus. Die tip van de salade uit de supermarkt is een heel goede. Of je kunt ook zelf een salade maken van tonijn uit blik. Beetje yogonaise erdoor, augurkje, bieslook......mmmmmmmmm
Groetjes Lillian

Ik eet gewoon belegde broodjes hoor in de stad. Wel kijk ik altijd goed of het goed gekoeld ligt. Wat echt goed werkt is een broodje bestellen zonder sla / komkommer ertussen (daarvan kan je de donder op zeggen dat ze het vaak niet goed wassen trouwens) dan wordt het vaak vers voor je gesmeerd. Die ervaring heb ik tenminste bij de Hema en de VenD.
Volgens mij kan je trouwens wel bij een slager het beste een broodje kopen met een product dat ze meer verkopen, zoals vleeswaren dus. Tonijnsalade hoort eigenlijk niet thuis bij de slager en is daarom misschien niet zo vers.

Groetjes
Wasabimammie!

Als je goed leest op de site van het voedingscentrum staat er dat je 2x per week gewoon een portie tonijn uit blik kan eten. En tonijnsalade is dus geen probleem.

Dit staat er op de site van het voedingscentrum:
Het is wel verstandig terughoudend te zijn met het eten van roofvissen zoals zwaardvis, haai, koningsmakreel en (verse) tonijn. Dit geldt vooral voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden, kinderen, en vrouwen die borstvoeding geven. Kinderen en  ongeboren baby's  zijn namelijk het meest gevoelig voor de effecten van kwik. Twee porties tonijn uit blik per week is geen probleem, omdat die afkomstig is van kleine (jonge) vissen.

Groetjes
Wasabimammie!

Terug
Bovenaan