vis

Mag je tijdens de zwangerschap gerookte makreel eten? Ik weet wel dat je gerookte zalm beter niet kunt eten...
en zijn er nog meer vissoorten die je beter niet kan eten?
Of welke juist weer heel goed is...?
 
hoi
ik heb het altijd gewoon gegeten hoor. en ben nu 35wk zwanger.
de vk zei ook tegen mij, als het gerookt is, dan is het niet rauw.

smakelijk eten

enne...maak je niet te druk over voedsel hoor, want dan heb je geen leven meer

gr. sandy
 
Hieronder een stukje van de site van het Voedingscentrum over dingen die je wel/niet kunt eten als je zwanger bent. Je mag best rauwe vis eten (geen rauw vlees), maar die moet vers zijn. En helaas is niet alle gerookte vis geschikt.

Groetjes,
michelle.

Rauwe vacuümverpakte vis

"Ook rauwe vacuümverpakte vis zoals gerookte zalm, kan listeriabacteriën bevatten. Omdat vissoorten in een vacuümverpakking lang bewaard worden, kan de bacterie zich vermenigvuldigen tot schadelijke hoeveelheden. Daarom wordt zwangere vrouwen afgeraden deze vis te eten. Beter is verse vis te eten of de vis thuis gaar te maken. Als toch wordt gekozen voor rauwe producten, is het aan te raden producten ver voor het verstrijken van de houdbaarheidsdatum te kiezen en deze snel na aankoop te eten.

Gerookte vis zoals paling en makreel worden door het roken gaar gemaakt waardoor eventuele bacteriën onschadelijk worden. Zoute haring wordt kort bewaard waardoor er geen gevaar is voor uitgroei van en schade door listeria."
 
Terug
Bovenaan