visje

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

De meesten van jullie zullen mij niet kennen. De laatste tijden schrijf ik eigenlijk niet meer, terwijl ik wel lees. En met jullie allemaal mee leef. Bij ons is er weinig verandering.

Zelf zijn we bijna 3 jaar bezig. Hebben clomid gehad, menopur gespoten, HSG, kijkoperatie gehad.  Maar helaas allemaal zonder resultaat. Ik had een slechte of geen eisprong. Dit hebben we door de medicatie wel op de rit gekregen, en iedere maand had ik een eisprong. Maar dus niet zwanger geworden.

We hebben nu te horen gekregen dat we in aanmerking komen voor IVF, de stap IUI was voor ons geen toevoegende waarde.
Het kwam best hard aan, in eens ben je bij het eind station, maar ook in eens misschien dan toch dicht bij het zwanger zijn.

We hebben even bedenk tijd genomen voor we aan de IVF beginnen, en in die tijd lees ik natuurlijk veel ervaringen van jullie allemaal!!!!!!

Wie heeft dit ook gehad dus geen IUI maar direct IVF?
Hier ben ik wel benieuwd naar.

Veel liefs van visje

hoi hoi

ook ik heb dit gehad ipv ivf hadden wij icsi. bij ons was het zaad van mijn man niet goed en ook geen meerwaarde om eerst iui te doen. het is al wel weer een tijdje terug maar lees hier altijd nog mee

groeten danielle

Hoi Visje,

Wij hebben dit nieuws vorig jaar mei gekregen na een kijkoperatie waarin bleek dat mijn eileiders niet goed genoeg waren om eitjes door te laten. Dus voor ons wast het ook ineens van niets naar IVF. Dat is een behoorlijke klap moet ik zeggen.

Het is zeker goed dat je hier bedenktijd voor nodig hebt. Wij wilden meteen door. Het voelde precies zoals jij beschrijft. Het eindstation en toch dichtbij zwanger zijn.

We hebben nu afgelopen november onze 1e poging gehad. We hebben wel uiteindelijk ICSI gehad omdat het zaad van mijn vriend niet goed genoeg was.

Nu ben ik alweer bijna 10 weken zwanger van deze poging. Dus verlies geen moed en begin eraan wanneer je er klaar voor bent.

Veel succes

Liefs
Nicole

Dank je wel voor jullie reacties.

En wat fijn Nicole dat je nu zwanger bent. Het moet ongelooflijk zijn na zo'n lange tijd.

Wat hoop ik dat dit bij ook zal gaan gebeuren, al is het soms moeilijk om positief te blijven. Ik ga het echt proberen

Geniet van deze tijd.

liefs visje

Hoi Visje. Ik ken je nog van een tijdje terug. jammer dat we hier nog steeds vertoeven.
Maar ik heb ondertussen wel iui's gehad maar helaas zonder resultaat. Nu gaan wij ook beginnen met ivf maar ik herken me wel in je verhaal ook ik had zoiets van hmmm dr=it is nu wel het eindstation aaaaaaaaaaaaaah maar goed het is ook weer een stap verder ipv aanmodderen.

Wanneer is jullie nadenk periode voorbij? en wanneer kunnen jullie dan beginnen met ivf?

Ik lees het wel weer,
Liefs Sabine

Hee Visje,

Ik ken je ook nog van een poosje terug.. ja idd ook nog steeds (of liever gezegd weer) hier. Jammer dat je ook nog niet weg bent hier.
Heb zelf geen ervaring met meteen IVF, zit nog in de IUI wat voor mij in elk geval al 1x heeft geleid tot een zwangerschap, heeft helaas niet vol mogen houden maar ik weet nu dat het wel kan.
Kan me voorstellen dat je een beetje schrikt en het gevoel hebt meteen bij het eindstation te zijn aangekomen. Aan de andere kant, wie weet gaat dit je wel veel sneller bij julllie wens brengen.
Ik wil je in elk geval heel veel sterkte en succes wensen voor nu met alles op een rijtje zetten en voor als jullie gaan beginnen.
En wij zijn er hier gewoon voor jou hoor!!

Liefs Scorpy

Hoi Visje,

Welkom terug! Ik ben ook een tijdje niet op het forum geweest. Had toch niets te melden. Wij zijn nog steeds bezig met IUI, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen.  Op dit moment zitten we in ronde 4. We zullen ze waarschijnlijk allemaal af moeten maken. IVF is idd het eindstation, maar je maakt dan wel gelijk veel meer kans!!!!!
Nou jôh, visje, succes met je bedenktijd. heb je denk ik hard nodig en we horen graag van je hoe het verder gaat met je!

Lfs, Kippie.

Hoi meiden,,

Wat vind ik het fijn zoveel reacties te hebben gehad. Zovoel ik me een stuk minder alleen.
Heb genoeg mensen die mee heel veel steunen, maar deze mensen weten niet hoe het voelt zoals jullie dit weten. Echt fijn om dan toch maar weer hier mijn hart te luchten. Leuk dat jullie me ook nog kenden, had ik niet verwacht.
Wel jammer dat jullie hier ook nog steeds of weer zijn. Laten we voor ieder van ons heeeeeeeel hard hopen.

Wij hebben over twee weken weer een afspraak met onze gynecoloog en dan gaan we verder praten en beslissen of we verder willen. Maar zelf hebben we al de beslissing genomen. Ja wij gaan voor IVF. En ik hoop echt dat dit het voor ons gaat worden.
Gelukkig is er geen wachtlijst in ons ziekenhuis voor IVF.
Wel hebben we hier transport IVF, dus de bevruchting en eventuele terugplaatsing wordt in een ander ziekenhuis gedaan. LastiG? nee want we hebben er net als jullie allemaal alles voor over.

Meiden nogmaals bedankt voor de reacties, en ik houd jullie zeker op de hoogte.
 en lees en leef natuurlijk ook met jullie mee.

x VISJE

Terug
Bovenaan