visolie en foliumzuur, heel belangrijk volgens onderzoek

Onze kleine is geboren met een hartafwijking. We hebben meegedaan met een onderzoek naar aangeboren hartafwijkingen. Het onderzoek is nog niet afgerond maar nu kunnen ze al zeggen dat foliumzuur en visolie heel belangrijk zijn en de kans verminderd op aangeboren afwijkingen.
Dus meiden... slikken!

Hee Dion,

Visolie is inderdaad goed voor je (zwanger of niet). Het bevat de zogenaamde omega 3-6-9 vertzuren, heb je vast weleens van gehoord bij reclames. Het is sowieso goed voor je en niet schadelijk. Ik heb ook ergens gelezen dat het bevordelijk is voor de motoriek van je kindje als je zwanger bent. En goed is voor de gelaschtorganen, minder pijn bij menstruatie en regelmatige menstruatie.
Deze vetzuren (visolie) zijn ook toegevoegd bij de teunisbloemolie tabletten van etos o.a. Die slik ik. De maand dat ik aan de teunisbloem begon ben ik zwanger geraakt (wel miskraam geworden). Nu na mijn curretage weer begonnen en al een eisprong na 2 weken!! Maar als je zwanger bent mag je geen teunisbloem meer....!!!

X Dusss

Hoi hoi,

Ik was hier ook van op de hoogte en ik weet dat je eigenlijk vette vis moet eten omdat daar die visolie in zit. Maar aangezien ik niet van vis houd heeft de verloskundige me pillen voorgeschreven waar die visolie ook in zit. Het heet Prena Fem van het merk orthica.
Ik kan het hier in het dorp bij de DA krijgen. Is wel prijzig maar er zit alles in wat goed is voor je zwangerschap. Dus ik hoop maar dat dit een goede vervanging is....

Groetjes,
Maike

Hoi Maikje,
Ik slik precies dezelfde..
Vind jij ze ook zo stinken?
Bleh!
Maar het is goed voor het kindje, zullen we maar zeggen.
Ik ben na twee miskramen nu weer zwanger, 5 weken , en ben zodra ik het wist op deze overgestapt. Daarvoor slikte ik alleen maar Foliumzuur. Ik heb 15 maanden moeten wachten voor ik zwanger werd en ik wilde niet al die tijd van die dure pillen wilde slikken...

Succes allemaal, liefs Toetje

Hoi,

Ik slik ook foliumzuur en visolie-tabletten (gewoon die van de Hema met omega 3-6). Verder had ik ook gelezen dat vitamine C altijd goed is. Die heb ik ook een tijdje consequent geslikt. Ik weet niet zeker of het ermee te maken had, maar sinds ik ze alle drie slikte was ik prompt zwanger.

Gr,
Maria

Terug
Bovenaan