visolie of iets anders slikken tijdens de zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hallo even een vraagje
Ik ben inmiddels 19 weken zwanger en slik niets geen vitamines of wat dan ook
Nu hoorde ik dat visolie erg goed is tijdens de zwangerschap voor de hersentjes van het kindje ?
Wie heeft daar ook wat over gehoord en neemt ook iets in tijdens de zwangerschap ?
groetjes

het is gezond voor jou en ook voor je kindje, dat staat vast.

Waar het precies allemaal goed voor is (hersenen, of ook zenuwen etc) dat is nog niet allemaal even keihard wetenschappelijk bewezen. Ik weet dat er op dit moment bijvoorbeeld een groot onderzoek loopt aan de universiteit van Groningen naar de effecten van visolie op op de ontwikkeling van de hersenen van de baby.    

Zelf slik ik visolie omdat het mijn stroeve krakende gewrichten wat soepeler lijkt te maken.. Je kunt natuurlijk ook regelmatig vette vis eten, is gezond en erg lekker!

groetjes,
Janneke

ja ik slik ook visolie. Ook begonnen vanwege dat het goed was voor de hersentjes. Achteraf bleek het nog voor veel meer dingen goed te zijn. Voor je bloed en voor de motoriek van de baby bijvoorbeeld.

Hoi,

ik zit zelf bij de verloskundige praktijk in groningen  die mee heeft gedaan aan het onderzoek bij het UMCG. Het onderzoek is afgerond en de conclusie  is dat visolie goed is voor de lenigheid van het kind. Mijn verloskundige heeft mij aangeraden om het zeker te slikken ( of zelf regelmatig vette vis te eten). En ik heb ook iets gelezen over de ontwikkeling van de hersenen, maar onze verloskundige zei dat daar nog geen goed onderzoek naar gedaan is.  Dus of   het   invloed op   de hersenen heeft...???
Ik werk zelf in het speciaal onderwijs en daar loopt op dit moment  een onderzoek naar ADHD en visolie.Volgens mij  is het  niet een wondermiddel dat alles op lost, maar volgens mij voegt het zeker wel wat toe.........

Succes....
 Groetjes Keita
18w2d

Hoi

Ik ben 17wk4d zwanger en slik al vanaf 8 wk visolie omdat dit goed is voor een te hoge bloeddruk en omdat ik dat bij mijn eerste zwangerschap had rade mijn vk visolie en knoflookcapsules aan.

Groetjes Lucretia

Terug
Bovenaan