Visolie / omega 3 slikken nodig??

Hi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en hoop er vaker te zullen zijn ( mocht iemand nog een goede tip hebben voor een forum voor gesprekken hoor ik het graag (
Heb een zoon van 11 en er is nog een kinderwens… na jarenlang bezig zijn met rugpijn en mentale problemen willen we het toch nog proberen ( ben ondertussen bijna 39 ).
Maar zoals misschien anderen ook wel eens merken, er veranderd constant van alles. Bij m’n 1e zwangerschap nam ik foliumzuur met vitamine D in. En los daarvan visolie ( goedkope variant ). Ben nog niet gestopt met anticonceptie maar sorry, ik word gek van alle info van farmacie op internet. Visolie/ omega 3 vetzuren; paar maanden voor stoppen anticonceptie innemen?? Dagelijkse aanbevolen hoeveelheid 250-400 mg, maar in multi vitamines voor vrouwen zit vaak maar 200 mg. Zelf eet ik geen 2x per week vis. Maar zie door de bomen het bos niet meer, ik merk dat ik er ook meer bezig ben of moeilijker over denk dan bij m’n 1e zwangerschap, waarschijnlijk vanwege m’n leeftijd, risico’s enz..
Lang verhaal, sorry.. maar wat gebruiken jullie? Is foliumzuur met vitamine D voor nu genoeg? Is huismerk multivitamine voor zwangerschap genoeg? Al die dure omega Visolie wat voorbij komt, is dat nodig?

Ben erg benieuwd wie wat gebruikt, zoveel info tegenwoordig op internet en wil het simpel houden; in die zin… natuurlijk wel wat nodig is maar niet teveel doorslaan. Goedkope Visolie zie ik ook niet zo snel en als ik iets zie is de hoeveelheid onder de aanbevolen hoeveelheid..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het is ook onzekerheid na zo’n lange tijd en wilde niet gelijk de dokter oid bellen voor zoiets. Daarnaast lijkt het mij op deze manier leuk om tips enz van anderen te ontvangen..

Dus ik hoor het graag, dank je wel in ieder geval!! :)
 
Hoi.
Ik kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Iedere keer is het weer anders. Ben nu 22 weken zwanger van ons 5e kindje. (Ben 43)
Als ik nu al zie hoeveel er tussen de jongste van 3 en nu veranderd is, laat staan hoe het in 11 jaar is…
Zelf gebruik ik biologische tabletten. Zwangerschapsvitamine van Solgar en omega 3 tabletten van Neolife. (Als je wil zou ik je er evt prive nog meer over kunnen vertellen)
Heb bewust voor biologische supplementen gekozen omdat die uitgebreider zijn dan wat “uit de fabriek” komt en er geen onzinnige toevoegingen in zitten. Zeker de omega 3.
 
Dank je wel voor je reactie en gefeliciteerd! Wauw, wat mooi dat je op je 43e zwanger bent ( niet verkeerd bedoelt ), maar wij kunnen eindelijk beginnen aan onze wens en dan zie je overal beren op de weg. Ik wilde eigenlijk gewoon weer de foliumzuur en vitamine D van Kruidvat slikken ( zoals toen ) maar door de visolie ga ik dus twijfelen, of ik de zwangerschapvitamine compleet moet nemen maar daarin zit 200 mg DHA ipv aanbevolen hoeveelheid.. dan dacht ik.. miss dan maar los gaan slikken en dan kom ik er zoveel tegen met verschillende prijzen.. en dan vraag ik mij af; is het wel echt nodig, sommigen zijn best duur :-(. Maar ga sowieso jouw tabletten even opzoeken.. bedankt!
Trws… hoe deed je t zelf bij de eerste kids.. ook alleen foliumzuur ed of uitgebreider?
 
Dank je wel.
Ik heb bij iedere zwangerschap dezelfde vitamines en omega geslikt. Op aanraden van de verloskundige.
De omega heb ik expres van Neolife omdat daar de hele familie omega in zit en niet alleen de 3 grote zoals in de reguliere capsule.
Verder slik ik geen aanvullende foliumzuur…
 
Hoi, ik heb zelf “multi prena fem” van Orthica gebruikt. Dit is een complete multi voor vrouwen met kinderwens, voor tijdens zwangerschap en geven van borstvoeding. Het is wel een redelijk prijzige, maar ik vond het vooral erg makkelijk dat het een complete multi is.
 
Mijn ervaring was dat de zwangerschap nogal een aanslag op mijn hersenen was, en omega 3 is goed voor de hersenen. Dus vooral doen, is mijn mening.
 
Bedankt voor de reacties.. m’n huisarts heeft voor nu aanbevolen om te starten met foliumzuur en later ( bij zwangerschap ) vitamine d te gebruiken. En mocht ik zwanger zijn dan in overleg met verloskundige of extra vitamines zoals Visolie enz nodig is. Nu al multi vitamines slikken was juist niet nodig, omdat je dan of teveel van iets krijgt of te weinig en dat ze het liefst zien dat je zo min mogelijk extra vitamines slikt zolang dit niet nodig is.. heb nu toch maar gekozen voor combinatie foliumzuur met vitamine d. Mocht het überhaupt lukken om nog zwanger te worden wacht ik het advies maar af van de verloskundige. Op de site van thuisarts stond zoiets ook. En ze wilde vooral niet dat ik al ging stressen om dit ( goed bedoeld ) en alles eerst even af te wachten. Dus laat ik het voor nu ook maar even los en verder hopen of het sowieso wel gaat lukken, is ook niet vanzelfsprekend natuurlijk.. duim voor iedereen in ieder geval met dezelfde wens en een goede zwangerschap toegewenst!
 
Terug
Bovenaan