Visolie supplement

<p>Hallo,</p><p>Ik ben nu ongeveer een kleine 7 weken zwanger en omdat wij bijna nooit vis eten werd geadviseerd om visolie supplementen te gaan slikken. Nu ben ik bijna een week de multi zwanger tabletten van de Kruidvat aan het proberen te slikken maar ik krijg ze gewoon niet weg. </p><p>Weet iemand toevallig of er bijvoorbeeld speciale gummies zijn voor zwangere, waar ook visolie inzit? Of iets anders? </p>

Je kunt ook gaan smeren met boter op brood waar visolie in zit. Die blue band met blauwe verpakking. Zou er niet te krampachtig over doen.

Ik slik visolie supplementen (en andere supplementen) meestal bij het eten als ik een hap helemaal fijngekauwd heb. Zegmaar op het punt dat je wilt gaan doorslikken schuif je nog gauw even het supplement erbij in je mond en slikken maar. Met water o.i.d. lukt het me niet zo goed, maar tussen zo'n fijngekauwde structuur merk ik het meestal niet eens dat er ook nog een pilletje tussen zit.

De visolie is vooral gezond vanwege de omega 3 vetzuren die erin zitten. Die krijg je ook uit andere voedingsmiddelen binnen, bijvoorbeeld walnoten, lijnzaad, avocados, lijnzaadolie, koolzaadolie, groene bladgroenten en een klein beetje uit vlees (en uiteraard uit (vette) vis, maar ik neem aan dat je niet van plan bent of het niet lukt om dat ineens wekelijks te gaan eten). Als een of meerdere van die dingen wel goed gaan scheelt dat natuurlijk al een hoop. Of je kan inderdaad producten gebruiken waar visolie aan toegevoegd is. ;)

Ik slikte de visolie van de Kruidvat tijdens de vorige zwangerschap. Veel merken visilie pillen mogen niet geslikt worden tijdens de zwangerschap. Zie potje voor welke wel en niet mogen. 

Deze zwangerschap lust ik alleen maar vis. ?
Niks visolie slikken dus. 

Terug
Bovenaan