vit. D druppels

Ik was laatst bij het cb en daar werd nu volgens de nieuwe richtlijnen vit. D druppels geadviseerd bij zuigelingen. Onze dochter is 6mnd en krijgt flesvoeding (nutrilon). Daar zit ook vit. D in. Bij onze oudste dochter zijn we pas met 1jr met vit. D druppels gestart (toen ze geen kunstmatige voeding meer kreeg). We zijn eigenlijk niet van plan om de druppels nu al te geven, ze komt iedere dag buiten.
Wat vinden jullie er van? (Ik weet dat ik mijn eigen gevoel moet volgen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe jullie er tegen aan kijken)
 
Bij mij hebben ze daar niks over gezegd vorige maand. Mijn dochter krijgt ook nutrilon en is nu 7 maanden.
Bij mijn oudste ben ik ze ook pas met 1jr gaan geven en nu denk ik ook weer....
 
Hier moest het ook, maar bij mijn zoontje van juni vorig jaar dan weer niet. Het schijnt een nieuwe richtlijn te zijn. Nu geef ik het aan de jongste wanneer ik er aan denk. Ik bedoel, er zit 15 maanden tussen de twee, dus dat advies is echt nog heel recent. En vorig jaar was het blijkbaar nog niet "fout" en dat is toch echt dezelfde flesvoeding en zo. Dus nu als ik er aan denk (wat niet vaak is) en mijn andere zoontje wel iedere dag. Het is gewoon makkelijker te geven aan eentje die van een lepeltje kan eten, dan aan een zuigeling (van 3 maanden).
 
hier zeggen ze dat dat alleen moet als je borstvoeding geeft. maar in nutrilon zitten alle vitamines er al in. als je het met de hand bij gaat geven krijgt ie teveel, en dat is ook niet goed.
 
Bij het CB bij ons hing de vermelding dat ook kinderen die flesvoeding krijgen hiernaast vit-d. moeten hebben. Ik doe het wel, heb niet gevraagd waarom deze nieuwe richtlijn is. Maar dacht zelf dat het mogelijk nodig is met het feit dat kinders in deze maanden minder zonlicht krijgen. Eerlijk gezegd was dit niet nodig bij mijn oudste ( 13 jaar). Dus ze hebben misschien onderzocht dat het nodig is omdat ouders met dit weer minder snel naar buiten gaan?
 
Het zijn nieuwe richtlijnen.. Ik heb ze wel in buis, maar hier al zoveel medicijnen, druppels et.c.dat ik hem niet nog meer wil pesten met vieze smaken
 
Terug
Bovenaan