Vitamine A in multivitamine vruchtendrankjes

Hallo allemaal,

Misschien kunnen jullie mij helpen met het volgende.
Als je zwanger bent moet je uitkijken met orgaanvlees vanwege de vitamine A die erin zit. Nu drink ik nog wel eens Mulitvitamine vruchtendrankjes. Maar nu zag ik dat daar ook extra vitamine A in zit.
Weet iemand of ik die gewoon kan drinken, beperkt of misschien het beste helemaal niet meer kan drinken?

Ik hoor het graag.

Groetjes!
 
Hetzelfde heb ik met mn tandpasta, zit extra vitamine A in... ik weet het ook niet ik poets mn tanden nog wel gewoon met die pasta....Hoe serieus dat is weet ik ook niet.
 
Mijn verloskundige zei vorige week nog dat je met die drankjes moet oppassen. Die zijn echt niet gezond! Veel vitamine A is schadelijk voor de baby. Ik zou er maar mee stoppen, als ik jou was. Scheelt vast ook een hoop ongezonde zoetstoffen.... Kan je beter zelf een sinaasappeltje persen.

Hoe het zit met tandpasta, weet ik niet. Ik heb nog nooit tandpasta gezien met vitamine A...?
 
Tandpasta van Elmex. Een pak waarin twee pasta's in zitten, Eentje is rood die voor in de ochtend, en een blauwe voor s nachts. Blauwe bevat extra vitamine A. staat ook op de verpakking..
 
Tsja, tandpasta slik je natuurlijk niet door. Maar waarom zouden ze het er dan in stoppen?
Ik ben altijd heel voorzichtig met dit soort dingen, ik zou het niet doen. Misschien kun je het je verloskundige vragen?
 
Die tandpasta is echt nieuw voor mij...

Ik heb trouwens juist het advies gekregen om af en toe een boterham met leverworst te eten. Daar zit namelijk zo gigantisch veel ijzer. Een beetje vitamine A is niet schadelijk. Vitamine A zit ook in avocado's en mango's en die kan je ook gewoon eten. Je moet het wel met mate eten.

In die multi drankjes zit net zo veel suiker als in een glas cola! Laat je niet verleiden door zogenaamde gezonde dingen hoor. Een sinaasappeltje persen doe ik ook iedere ochtend ;)
 
Ik kreeg ook inderdaad gelijk bij mijn eerste afspraak bij de verloskundige te horen dat ik deze drankjes niet zoveel moet drinken ivm de vitamine A. Was wel erg verbaasd, maar ik drink ze nu minimaal. Af en toe een glas moet geen kwaad kunnen toch?

Dat tandpasta-verhaal is mij niet bekend.
 
Terug
Bovenaan