vitamine d druppels

hallo allemaal,
tot welke leeftijd moet je de vitamine d druppels gebruiken.
mijn zoon is nu 17 maanden en ik heb het idee dat hij het niet meer hoeft.

gr.sandra
 
Hi,

Advies is inderdaad tot dat ze vier jaar zijn alle dagen vitamine D, en daarna alleen als de R in de maand is....

Mijn kinderen krijgen echter geen vitamine D (omdat ze allergisch zijn voor de hulpstoffen in de vitaminedruppels) en dat kan geen kwaad als ze maar regelmatig buiten komen. Mijn dochters zijn alle dagen minimaal een uur buiten (mee hond uitlaten) en maken dus zelf voldoende vitamine D aan. Ze zijn het advies gaan geven om iedere dag Vitamine D te geven omdat de meeste kinderen te weinig buiten komen......

Groetjes Nynke
 
Hoi,

Vit D geef je tot je kindje 4 jaar is iedere dag en dan tot z'n 6e alleen als de R in de maand is ( de wintermaanden)
Je maakt vit D ook zelf aan door zonlicht maar mede door ons klimaat krijgen kindjes hier niet altijd genoeg zonlicht en dus is de aanmaak van vit D ook te gering
Vit  D is nodig voor de botopbouw.
 
Hoi!

t Advies dat ik kreeg m.b.t. vitamine D is dat je het moet geven zolang je borstvoeding geeft. Wanneer je kindje op flesvoeding over gaat, krijgt het voldoende vitamine D binnen. De vitamine is namelijk aan de flesvoeding toegevoegd. Extra druppelen is dus helemaal niet nodig.

Veel liefs,
Jacomien (mama van Minoes, 1 mei 2005)
 
Hoi,
Zolang je idd flesvoeding geeft hoef je geen vit D te geven. Dit zit er in.
Maar als je van de flesvoeding over gaat op helemaal met de pot mee eten.
Dus geen pak voeding meer, dan moet je extra vit D geven.
Tot ze 4 jaar zijn elke dag en dan idd tot het 6e jaar als de R in de maand zit.
Mijn zoontje komt elke dag 1 á 1,5 uur buiten maar hij krijgt ook vit D.
Ons zonlicht is heel gezond maar niet voldoende om genoeg vitamine D aan te maken.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan