Vitamine D te kort; iemand ervaring daarmee?

Ik ben nu 19 weken zwanger van mijn 2e. Uiteraard weer ubergelukkig, maar ook deze zwangerschap heb ik te kampen met extreme vermoeidheid. En met extreem bedoel ik ook echt extreem. Het liefste ga ik na een uurtje weer slapen.

Vaak ben ik getest op allerlei vitamine te korten en ijzer tekorten. Helaas, zonder resultaat. Nu heeft een oplettende huisarts (in opleiding nota bene) mij getest op vitamine D. Aangezien ik half azatisch ben, kon het zijn dat ik minder snel opname heb van vitamine D.

En ja hoor. Voor het eerst komt er iets uit de bloedtesten. Mijn vitamine D gehalte is drastisch laag. Mijn oververmoeidheid wordt dus versterkt hierdoor (wordt extreem icm de zwangerschap). Waarschijnlijk heb ik dit tekort altijd al, en is t nu nog extra ivm dat mijn kleine in de buik dit ook nodig heeft.

Zo blij dat er eindelijk iets gevonden is en dat ik echt geen zwakke zwangere ben (ik was zo teleurgesteld in me zelf dat ik de zwangerschappen zo zwaar vond).

Ik heb nu extra vitamine D pillen gekregen, maar dit zal nog niet toereikend zijn tot een normaal niveau. Ivm mijn zwangerschap mogen ze me geen hoge dosis geven wat ik blijkbaar wel nodig heb. Ik zal me erbij moeten neerleggen dat ik nog 5 vermoeide maanden ga krijgen (en 3 extra ivm borstvoeding). Pas nadat ik gestopt ben met borstvoeding mogen ze me echt gaan behandelen met een hoge dosis.

Ik had nog nooit gehoord van dit tekort en de symptomen, zeker niet in de zwangerschap. Iemand ervaring die dit met me wilt delen?

Voor nu heb ik besloten minder te gaan werken. ik merk dat deze medische oorzaak me meer rust biedt om dit bespreekbaar te maken. Stom he?

Ik ga het maar zo goed mogelijk inplannen voor de komende maanden en wachten op mijn nieuwe kleine wonder.

Es
 
Ik heb er geen ervaring mee.

Het lijkt me wel fijn dat je nu weet waardoor je symptonen komen, anders blijf je toch in onzekerheid van gaat het wel goed, of wat is er aan de hand.

succes met het bespreken op je werk. En hopelijk werken de pillen al iets.
 
Hoi,

Fijn dat ze nu wat gevonden hebben hopelijk voel je nu wat minder moe. Hebben ze je ook getest op een trage schildklier? Hier heb ik namelijk last van en daar kun je ook extreem moe van zijn. Misschien hebben daar ook al wel naar gekeken hoor maar wou je er toch nog even op attenderen!

Groetjes..
 
bedankt voor jullie berichten. De pillen werken helaas nog niet echt, maar goed. Ik leg me erbij neer.

Mijn schildklier is ook getest en is normaal, dus dat is t dus niet.

Thanks en allemaal een fijne zwangerschap
 
Terug
Bovenaan