Vitamine D

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje.
Ik vind overal info gevonden dat ik rond 18 weken extra vitamine d moet slikken alleen nu ben ik naar de kruidvat geweest en daar hadden ze wel vitamine d maar op de verpakking staat eigenlijk alleen dat het goed is voor kinderen. Is dat dan wel het juiste wat ik in moet nemen? En zoja moet ik dan een hogere dosis nemen omdat de dosis op de verpakking voor kinderen bedoeld is?
Wie o wie heeft hier een antwoord op, ben er niet helemaal zeker van.

grtz,

Cira

Hoi
Ik heb ook overal gelezen dat je vitamine D moet slikken ivm goede botontwikkeling.
Ik heb het zelf niet gedaan, de reden is dat ik niemand in mijn omgeving mij er op heeft gewezen. Veel vriendinnen van mij zijn ook zwanger en de verloskundige heeft het ook niet aangekaard. Tijdens de pretecho zat alles goed in elkaar en kon ze niks aanmerken qua botafwijkingen. Dus... Vraag anders je verloskundige of huisarts er even naar.

Groetjes Anje
36 weken

Hoi Cira,

Ik slik van het begin af aan Davitamon  voor zwangere vrouwen. Daar zit vitamine D in en ook gelijk foliumzuur. Eigenlijk zitten daar alle vitaminen in die voor zwangere vrouwen nodig zijn. Ik heb de verpakking even niet bij de hand maar op het doosje van Davitamon staat dat het voor zwangere vrouwen is.

groetjes, Karin (38,4 wk)

O ja.....je kan het bij de apotheek maar ook gewoon bij de drogist halen.

gr, Karin

Dank je wel voor jullie reactie,
Ik moet vandaag toch nog naar de vk dus vraag het voor de zekerheid na, maar ik hoor ook van meerdere kanten dat het niet echt nodig is. Ik hoor het dadelijk wel.
Nogmaals bedankt.

Hoi!

Zelf had ik ook dat een extra vitamientje nooit slecht is althans ik ben niet iemand die de "schijf van 5" eet. Zou wel moeten natuurlijk vooral als je zwanger bent, maar ja.........als je een moeilijke eter bent.........Natuurlijk eet ik wel fruit en groente maar niet zoveel als zou moeten dus bij   mij is een extra vitamientje wel handig.
En zelf heb ik best wel last van mijn gewrichten enzo, dus wilde ik zeker ook vitamine D slikken. Als mijn kindje (hopelijk snel) is geboren dan wil ik ook meteen extra vitamine D geven want stel dat ie  meer genen van mij heeft als van mijn man.....

gr. Karin

hoi,

ik heb mijn verloskundige rond de 18e week ook gevraagd of ik vitamine D moest gaan slikken. Ook omdat het blijkbaar veel in smeerboter zit en ik dit niet eet, zij vertelde me dat dit helemaal niet nodig was. Ik zou zeggen: vraag het ook eens aan je verloskundige als je daar de volgende keer bent en zij zal je dan wel een geruststellend antwoord kunnen geven.

groetjes en succes,

valerie, 23 weken

Volgens mij is dat alleen nodig als je een slechte eter bent.
Ik slik zelf gravitamon, multivitamine voor zwangeren,
dan weet ik zeker dat ik alle vitamines voor de kleine
binnen krijg. Verder eet ik ook wel gezond.

xx Syrah

Terug
Bovenaan