Vitamine D

Mijn zoontje van 10 maanden wil sinds 2 dagen zijn avondfles niet meer. Op zich niet erg, want hij krijgt overdag genoeg te eten, alleen weet ik niet of hij nu nog wel voldoende vitamine D binnenkrijgt.
Op de doos flesvoeding staat dat je bij 500 ml (of minder) fv vitamine D bij moet geven (of is dit een verkooptruc?).
Het CB zegt bij 300 ml (of minder) en dat vind ik ook op internet.
Maar wat is nu het juiste?
Hij krijgt nu dus 300 ml fv per dag: moet ik vitamine D aanvullen? Zo ja, hoeveel?

Alvast bedankt.
 
Ik geef onze zoon van 10 maanden nutrilon 3 en op dat pak staat dat indien ik minder dan 500cc nutrilon gebruik ik vitamine D moet toevoegen. Onze zoon krijgt meer dan 500cc nutrilon, dus hoef ik nog geen vitamine D extra te geven, dit zit al verwerkt in het poeder.

Ik denk dat jij inderdaad extra vitamine D moet gaan geven.
 
Ik heb dit ook op het CB gevraagd. De arts gaf aan dat je bij 400 cc geen vitamines meer hoeft toe te voegen. Dit zit er dus een beetje tussenin. Ik geef onze dochter ook geen extra vitamines meer. Zij krijgt 2 X fles 200cc en 2x BV.

gr,
Diane
 
Volgens het CB waar ik heen ga, doe je per 100ml kunstvoeding per dag een druppel minder Vit. D.
Dus bij volledige bv, 5 druppels. Bij 300ml kunstvoeding geef je dan nog maar 2 druppels per dag!

Sterkte.

Groetjes van marieke
 
Huh? wat raar! Extra vitamine d in de fles? In flesvoeding zit toch zat!! Vooral al ze ook nog buiten komen. Lijkt het me een beetje teveel van het goede om naast 300 cc fv, ook nog eens vitamine d extra te geven.
 
Hoi,
ik heb afgelopen vrijdag nog kontakt gehad met het CB hierover. Mijn zoontje wou zijn flesjes ook niet meer leegdrinken en ik vroeg me ook af of hij extra vit. D moest krijgen.
CB: tot 1 jaar oud hebben ze 500cc melk nodig vanaf 1 jaar 300cc. Als ze een aantal dagen de flesje niet meer willen en dus niet aan de 500cc komen is het niet zo erg (let er wel op dat ze wel voldoende blijven drinken water, diksap, thee), maar als ze een aantal weken achter elkaar niet meer 500cc drinken dan hebben ze extra vit. D nodig.
 
Terug
Bovenaan