Vitamine D??

Hai,
Ik heb nog even een vraag, mijn zoontje is nu 1 jaar en krijgt bijna geen flesvoeding meer, volgens mij moet hij nu weer vitamine d krijgen, of niet? wie weet of dit moet?
Alvast bedankt voor de info!
Groetjes Hannie
 
Hoi Hannie

mij adviseerde het cb om bij minder dan 300ml melk per dag idd vitamine D te geven. Mijn dochter is 7 mnd en drinkt nog steeds rond 750ml dagelijks, dus voorlopig krijgt zij nog geen vit. D. Ik  zal wel als mijn dochter onder de 300 ml komt, haar vit. D geven, dit i.v.m. botten en tanden. Dit staat ook in het groeiboekje als het goed is. Bij acht maanden staat er het volgende: Bij minder dan 300cc melk 5 druppels vitamine D geven. Dit moeten ze dan tot ze 3 jaar zijn dagelijks binnenkrijgen. Je zou het ook kunnen navragen op het CB, apotheek, huisarts.

Groetjes mmv Johna
 
Hoi hoi

Je moet inderdaad dan vitamine D geven. Dit kun je kopen bij de drogist. Je hebt het in verschillende vormen. Met anijssmaak en ook op olie basis, dit is smaakloos.
Als je kind blank is en dagelijks buiten komt, dan is 5 druppels per dag genoeg. Heeft je kind een donkere huidkleur, dan heeft hij of zij 10 druppels nodig.

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan