Vitamine D

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Zoals ik in sommige topics al vermeldde, drinkt Myrthe heel slecht.
Haar ochtendfles drinkt ze alleen met een beetje pap, dr laatste fles voor slapen, laat ze vaak veel van staan.
Ik geef tijdens brood ook melk in fles of tuitbeker, maar daar drinkt ze 20 tot 60 ml van.
Ze krijgt dus tussen de 200 tot 400ml per dag binnen.
Moet ik dan weer vitamine D extra geven?
En hoeveel vocht moet een baby minimaal binnen krijgen? Ze is nu 8 maanden.

Liefs Reneke

Hallo Reneke,

Fijn trouwens dat het goed met je gaat en dat de operatie achter de rug is maar even over de vitamine dat hoef je pas te geven waneer ze overstappen naar gewone melk of als je borstvoeding geef. Dat ze overstappen naar gewone melk is vanaf 1 jaar.

groetjes lisette

Hoi Reneke,

Ik heb 2 weken terug op het consultatiebureau te horen gekregen dat als ze 500 ml melk binnenkrijgen, ze genoeg vitamine D binnenkrijgen. Krijgen ze minder dan zou je weer vitamine D druppels bij moeten geven.

Succes ermee!

Groeten,
Karin

Hey Reneke,

Zou het eigenlijk niet weten.... Jordy is 8,5 maand en eet gewoon met ons mee.
's morgens brood/beleg en een fles melk
's middags brood/beleg beetje drinken ( water,thee,diksap) daarna fruit
Als ie weer wakker is fles melk
's avonds warm eten en dan nog een paar slokjes van mijn drinken( Water, sap)

Hij krijgt ook nog maar 2 flessen van 180ml, vonden ze voldoende op het cb. Hij eet ook wel echt alles daarom kreeg hij voldoende binnen.

Weet niet wat ze voor de rest te eten krijgt, misschien krijgt ze al genoeg binnen.
Bel anders met het cb, die kunnen je zeggen of ze voldoende binnen krijgt.
Hoop dat je er iets aan hebt......

Groetjes Wendy

Hoi,

In een foldertje over eten wat wij gekregen hebben staat, wanneer ze minder dan 2 bekertjes opvolgmelk drinken dat ze dan weer aan de vitamine d moeten. Maar hoeveel ml er nou in zo'n bekertje zit, ben ik ook nog niet achter, ha ha ha..
Zou idd het cb even bellen voor de zekerheid.
Liefs,
Karlien

hee reneke

ik ga vanmiddag om half 1 na het cb omdit na te vragen want ook caithlyn eet de pap bijna niet de ochtend fles gaat er met gemak in de middag fles wilt ze niet en de avonds fles laat ze ook 100 van staan.
ze eet wel warm eten en fruit (vers) maar brood maar hooguit 1 sneetje en sap ook maar paar slokjes dus ja

Mij is ook verteld dat als ze 500 ml drinken ok is, maar je kan altijd even bellen naar cb om te vragen.

gr van Mariska

Hoi,

Yordi is ook geen beste drinker en de kinderarts zei tegen mij dat ze sowiso 300 ml aan melk binnen moeten krijgen. En dat je dan anders vitamine d erbij moet geven, als dat minder is. Kwa vocht in totaal moeten ze zeker de helft van hun lichaamsgewicht binnen krijgen en dat is dan al gauw zo tussen de 400 en 500 ml. Daar wordt de melk dan bij gerekend, maar ook de roosvicee, thee of ranja, of wat dan ook.
Dit is dus wat er tegen mij is gezegd.
Verder moesten wij, wanneer yordi vanaf 1 jaar oud aan de gewone melk is, we dan vitamine d erbij moesten geven. Dit totaan het 4e levensjaar en dan 5 druppels per dag.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Liefs marielle en yordi (16-01-08)

Terug
Bovenaan