Vitamine D

Dag meiden,

Kom even over van het novemberforum, omdat dit denk een een onderwerp is dat interessant is voor iedereen.

Hieronder een linkje dat ik gisteren tegenkwam. Er is een onderzoek gedaan onder 156 pasgeboren babíes, die daarna werden gevolgd. Babies die weinig vitamine D in het navelstrengbloed hadden, hadden daarna een grotere kans op het RS virus.

Het onderzoek is trouwens gepubliceerd in een toonaangevend tijdschrift, dus niet zomaar een onzinverhaal.

Geadviseerd wordt om je als aanstaande moeder aan de vitamine D richtlijn te houden. Zelf slik ik een zwangerschapsvitaminesupplement van Solgar. Ik zag echter dat daar geen vitamine D in zit. Slikken jullie extra vitamines? Zit daar wel vitamine D in?

Zelf denk ik niet dat ik enorm veel vitamine D aanmaak (kom weinig buiten en drink geen melk). En omdat mijn zoon van twee heel lang RS heeft gehad, nam ik dit onderzoek extra serieus..

Hoor graag van jullie!

Maria

http://www.cjg-zwf.nl/public-show/kwart-baby-s-heeft-vitamine-d-tekort/kwart-baby-s-heeft-vitamine-d-tekort
 
ik slik davitamon zwangerschapsvitamines compleet mama plus visolie.daar zit o.a in foliumzuur,vitamine d vitamine b-complex vitamine c vitamine e zink koper selenium calcium en omega-3 visolie dha.
 
Ik neem VIT B complex en een Magnesium/calcium/VIT D3 tablet. Ik doe t vooral om de extra energie die ik nodig heb.Deze zwangerschap gelukkig geen ijzer te kort...
 
Ik slik naast vitamine voor de zwangere vrouw al mijn gehele zwangerschap extra vit D. Werd me geadviseerd door mijn huisarts. Ook om krampen tegen te gaan. Heb daar gelukkig ook geen last van gehad.
 
Terug
Bovenaan