Vitamine D

Hoi,

Mijn zoontje krijgt volledige kunstvoeding. Ik had begrepen dat ik mijn zoontje dan nog wel vit. D moet geven. Nu hoorde ik dat wat in de nutrilon zit, voldoende is. Hoef ik niet extra te geven?
 
Ik heb van consultatiebureau gehoord dat je bij kunstvoeding geen vitamine d hoeft te geven. Mijn zoon krijgt nu combi van borst en fles. Krijgt hij veel flesvoeding - meer dan 500 ml dan geen of minder vitamine D. Borstvoeding loopt helaas terug en is niet meer genoeg voor hem. Krijgt hij meer borstvoeding dan flesvoeding op een dag geef ik hem wel vitamine D
 
Afgelopen maandag ben ik bij de kinderarts geweest. Ik gaf eerst borstvoeding en toen moest onze dochter vit. K en D hebben.
Wij gebruiken nu ook nutrilon en de kinderarts gaf aan dan we dan geen extra vit. D meer hoeven te geven.
Dat is al verwerkt in de nutrilon.
 
Als je kindje volledig op flesvoeding zit (en dus niet bijgevoed wordt) dan is de vitamine D hoeveelheid in de melk voldoende. Over een paar maanden, wanneer hij ook groente en fruit gaat eten en de hoeveelheid flesvoeding terug gaat <500 ml, dan moet je wel weer extra vitamine D gaan geven. Overleg dan met je cb hoeveel. Bij ons was het eerst 5 druppels en nu 10 druppels omdat hij helemaal geen flesvoeding meer krijgt.
 
Terug
Bovenaan