Vitamine E

Hoi allemaal,
Ik las een stukje van Dr. van de Hoog en het gaat over vit. E. Ik heb het voor jullie ingetikt.

"Het is nu vele jaren geleden dat de onderzoeker 'Evans' het bestaan van vitamine E kon aantonen. Inmiddels is er vastgesteld dat er tegen het vermogen om kinderen te wekken en tegen onvruchtbaarheid geen natuurlijker middel bestaat dan vit. E. Menig vrouw zou met die wetenschap heel wat leed bespaard zijn gebleven. Met deze vitamine kan een miskraam voorkomen worden; het innemen ervan is ook van invloed op de normale ontwikkeling van de vrucht en waarborgr een goed verlopende zwangerschap. Ook bij mannen is een normale functie van de geslachtsklieren van de vitamine afhankelijk.

Dus........ Ik heb meteen, op advies, Tarwekiemolie (kapsules) gekocht. Tarwekiemolie is rijk aan vit. E.
Het zaad van mijn man was met 34% verbeterd. Toen ik op zijn potje met vitamines keek, zag ik dat er zink en vit. E in zat. Ik denk dat het daar mee te maken heeft.

Een vrouw op een ander forum (mbt IVF) gaf dit advies. Het is goed voor de aanhechting van kind.

Succes en doe ermee wat je wilt...
Wen

Hoi Wen,

Ik ben tegenwoordig ook trouw de tarwekiemolie aan het slikken, nadat een meisje op het IVF forum daarmee zwanger was geraakt!
We'll try anything...en idd baat het niet dan....

groetjes, Suus

Ik heb echt op aanraden van iemand op dit formum een jaar lang tarwekiemolie capsules geslikt. Echter heeft het nog steeds geen resultaat gehad.

Ik geloof er dus niet heel erg sterk in.
Net zo min als dat acupunctuur gewerkt heeft bij mij.

Maar misschien dat het een ander wel op weg helpt!

Groetjes,

Cynthia

Tja, je probeert van alles maar of het echt helpt? Ik denk niet dat je kan zeggen dat iemand zwanger is geworden van tarwekiemolie. We kunnen niet in het menselijke meekijken hoe de bevruchting tot stand is gekomen dus ik vind het altijd gissen waardoor iemand na 2 jaar toch zwanger wordt.

Maar als iemand zich prettig voelt om bepaalde vitamine te slikken dan moet je het vooral doen, baat het niet dan schaadt het niet (al geld dit niet voor zink!!)

gr

Hoi Wendy,

Ik wil nog wat toevoegen aan het stukje over zink van Marielle. Ik heb begrepen dat je zink tekort kunt zien doordat je witte vlekjes op je nagels hebt. Teveel zink heeft een nadelig effect op de zaadkwaliteit van de man. Het schijnt dan juist te doden ipv te verbeteren. Wat teveel zink bij de vrouw doet weet ik niet.

Misschien even googelen?

Ter jullie info:

Volgens het boek van dr Vogel (waarin alles homeopatisch is,dus natuurlijk) schrijft hij:

Eenvoudige middelen om de eierstokken te stimuleren, zijn alle voedingsmiddelen die vitamine E bevatten.Vitamine E reguleert namelijk de functie van de eierstokken.
Menige vrouw zou met die wetenschap heel wat leed bespaard zijn gebleven.Met deze viatmine kan niet alleen een miskraam worden voorkomen; het innemen ervan is ook van invloed op de normale ontwikkeling van vrucht en waarborgt een goed verlopende zwangerschap.
Vitamine E is overigens niet alleen voor vrouwen van belang.Ook bij mannen is een normale functie van de geslachtsklieren van deze vitamine afhankelijk.

Waarin komt vitamine E voor ?
Vitamine E komt voor in vis, eierdooier en in bescheiden mate in melk en boter.
Veelvuldiger komt viamine E in plantaardige produkten voor, en wel in de eerste plaats in tarwekiemen, olieachtige vruchten en katoenzaden. Ook mais, aardnoten en in het bijzonder de kessoorten (waterkers, tuinkers, oostindische kers en amerikaanse kers)bevatten vitamine E
Spinazie en de meeste soorten bladsla, en vooral in tarwekiemolie en wortelsap.
Wortelsap word vooral ook aanbevolen bij een zwangerschap vanwege de carotheen die je ook nodig hebt bij zwangerschap, maar let op als je een te hoge bloeddruk hebt word wortelsap afgeraden omdat het je bloeddruk ook verhoogd.Verder is wortelsap een heel goed middel om af te vallen,b.v. bij een sapjes kuur.
Eventuele webadres http://www.vogel.nl

groetjes, Suus

Je weet idd nooit of het wel of niet werkt. Ik neem het nu om me optimaal voor te bereiding op mijn 1e IVF poging. Mochten er eitjes worden teruggeplaatst, dan hoop ik maar dat deze vitamine zorgen voor een goede innesteling.

Suus, bedankt voor je aanvulling.
Wen

Terug
Bovenaan