vitamine k.d

hallo

ff vraagje
hoelang geef je   vitamine k + d   ik geef borstvoeding  

anica is nu 6 weken oud en ze drinkt sinds 2 dagen ineens om de 3 uur daarvoor om de 4 uur
ze heeft ook meer krampjes gaf cinababy maar daar werrd ze nog onrustiger van en nu geef ik rooibosthee dat gaat iets beter
ze komt wel goed aan ze was in 4 weken tijd 1400 gram aangekomen
 
ze heeft ook veel zuigbehoefte maar vind die speen maar niets mama;s pink is lekkerder maar dat gaat niet altijd dus is het huilen

het is een heerlijk meisie heel nieuwgierig   en kijkt met grote ogen je aan
ik wou foto toevoegen maar hij zegt dat ik geen toegang tot dat heb ??? hoe kan dat en hoe moet dat dan?


groetjes petra
 
Hoi,

Even een antwoord op je vraag over de vitamines. Vitamine K geef je t/m de derde levensmaand en vitamine D blijf je geven zolang je kindje BV krijgt. Zodra ze FV krijgt ik geloof bij meer dan 500 cc per dag kan je stoppen met vitamine D want dat is  al aan de FV toegevoegd.

Lekker he zo'n kleintje. Onze dochter is inmiddels 4 mnd en krijgt ook nog borstvoeding. Zij heeft gelukkig sinds een maand haar eigen duim ondekt en dat scheelt een hoop spenen in haar mondje stoppen.

Groetjes Marian
 
Vitamine K geef je de eerste 3 maanden, vitamine D blijf je geven tot je kind een jaar of 4 is.

Even over die krampjes. In plaats van rooibosthee geven, kun je beter even de manier waarop je kindje drinkt onder de loep leggen. Strict genomen is rooibosthee ook bijvoeding en kan het dus de beschermende laag die moedermelk op de darmpjes legt aantasten.
Kinderen hebben vaak krampjes als de moeder een sterke toeschietreflex heeft, ze verslikken zich dan en happen lucht mee. Als dit zo is, dan koppel je even los als je de melk voelt toeschieten en je vangt het op in een doekje. Als de melk weer druppelsgewijs komt leg je je kind weer aan.
Ook als je veel melk maakt is de kans op krampjes groter, omdat je kind dan al vol zit met melk voordat de vette melk komt. Ook dan is even weg laten lopen een goede oplossing. En verder borstcompressie, dat is een diepe massage waardoor er eerder vette melk komt. Even een google op jack newman compression brengt je op een site waar je video's ziet van hoe je dat doet.
 
hoi

bedankt voor de reactie''s

het gaat gelukkig al iets beter nu met de krampjes    
we zitten nu met de warmte en daardooor spuugt ze iets meer en kan soms niet in slaap komen en slaapt alleen als ze bij me ligt (lekker warm ) zodra ik haar in bed leg is ze wakker en huilt ze dus na 10 minuten dan maar weer bij mama of papa of bij haar grote broer (15) dan is het goed en valt ze in slaap

wandelen vind ze ook heerlijk .

spenen gebruik ik haast niet omdat ze die vies vind .

ik kon de site van jack al en deed die dingen al maar bedankt voor de tip .

ze ligt nu ook heerlijk teslapen en kijkt heel vredig   en zo nu en dan een mooi lachje :)

groetjes petra
 
Hoi Petra..

Dat je dochter nu ze zes weken oud is ineens vaker wil drinken is normaal... ze noemen dit de regeldagen.. doordat ze groter wordt heeft ze meer voeding nodig en zal dan enkele dagen wat vaker aan je borst willen... daardoor maak jij meer melk aan zodat ze als ze weer om de vier uur gaat drinken genoeg heeft...

Groetjes Bats & Rosalie (03-05-06)
 
Terug
Bovenaan