Vitamine K en D vergeten?

Hallo!!

Ons zoontje is nu bijna 7 weken oud. Hij krijgt volledige borstvoeding en dit gaat hartstikke goed. Normaal gesproken krijgt hij ook elke dag de vitamines K en D, maar door alle drukte zijn we het de afgelopen weken denk ik een keer of drie vergeten (PANIEK?). Kan dit kwaad? Kun je het ook bijvoorbeeld de volgende dag dan dubbel geven, een keer 's ochtends en een keer 's avonds?

Wie kan mij helpen?
groetjes
Esther
 
hoi esther

mijn zoontje is ook 7 weken oud, en ik ben het ook een keer vergeten maar dat is niet zo erg. als het maar geen week is een dag is niet erg, ik heb het aan mijn dokter gevraagd ook niet dubbel geven gewoon een dag over slaan en weer opnieuw beginnen,

gr coby
 
idd vit K nooit dubbel geven!!! In extreme gevallen kan een dubbele dosis slecht aflopen.

Vit D Vergeet ik ook wel eens.

Misschien een tip ik had boven de commode aan het plankje een briefje hangen met 23.00 vit K. Dat was bij de laatste voeding en voor die voeding verschonde ik haar altijd. En gaf dan meteen de druppels

groetjes
 
Hoi,
het maakt niet zoveel uit als je heteen enkele keer vergeet.
Geef in ieder gevl niet dubbel, vooral vit K. niet. Deze vitamine heeft te maken met de bloedstolling. Als je daar teveel van geeft kan het bloed dus teveel gaan stollen, met alle gevolgen van dien.
Succes ermee!!
Groetjes Miranda
 
Ik vergat Jaro zijn vitaminen ook wel eens te geven, maar toen ik in het CB vroeg of het echt nodig was zeiden ze van niet. Blijkbaar is de mening bij de artsen verdeeld. Zeker nu in de zomer is het niet zo erg dat je de vitamine D vergeet.

Vroeger kregen de kinderen trouwens helemaal geen extra vitaminen.

Maak je dus geen zorgen als je het enkele keren vergeet!

Groetjes, Veerle.
 
Terug
Bovenaan