Vitamine K

Hoi mede mama's,
ik ben pas 10 dagen moeder. Ik geef gekolfde borstvoeding, dus ik moet iedere dag vitamine k geven. Maar ik ben zo vergeetachtig. Gisteren ben ik het vergeten, kan dit kwaad? Ik bedoel 1 keer kan geen kwaad denk ik, maar wat als ik per week een dag vergeet, moet ik dan 2 keer geven?
Alvast bedankt voor het antwoorden
 
Hoi Arcaplex,

Gefeliciteerd met je kleintje.
Ik weet niet ik zou het niet al nog geven dan krijgt het die dag de dubbele dossis.
Mij werd verteld bij twijfel niet doen dat ivm dubbele dossis op 1 dag.

Ik had een briefje aan het plankje bij de commode hangen met 23.00 vitamine k. Verschoonde haar altijd voor de voeding dus zag het dan hangen en kon het geven. Misschien een tip.

groetjes
 
Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken als je het één keer bent vergeten. Vitamine K is bedoeld voor de bloedstolling, maar 1x vergeten is echt geen probleem.

Geef in elk geval geen dubbele dosis, want dat is zeker niet de bedoeling. Misschien is zo'n ezelsbruggetje als van Joyce een idee?

Groetjes,
Pauline
 
Ik ben zelf ook die druppels gisteren vergeten, net als de druppels vitamine D.
Wat ik meestal doe is halverwege de ochtend gezicht en billen wassen (ik kan m'n kleine nog niet zelf in bad doen, dus daar moet m'n man bij zijn. Dat is nl te zwaar ivm buikwond van keizersnee). Als ik daar mee klaar ben krijgt m'n dochter haar vitamine K druppels. Daarna naar beneden voor het flesje afgekolfde melk. Daar doe ik dan ook de vitamine D druppels in. Zo kan ik het dus onthouden. Een vaste volgorde. Ik heb ook het idee dat m'n kleine meid ondertussen al precies door heeft dat ze die druppels gaat krijgen. In het begin was het elke keer krijsen, maar nu niet meer. Ze doet haar mondje al zelf open!

Succes met je kleintje!

Groeten van Marieke
 
Tja, erg he, die vergeetachtigheid. Ik had gehoopt dat het na de bevalling weg zou gaan. Maar ook bij ons worden de druppeltjes wel eens vergeten. Ik heb ze heel bewust in het zicht staan en op het white-board op de toillet heb ik een herinnering geschreven. Ik probeer het 's ochtends te doen als ik Amy ga wassen.
Groetjes
Audrey
 
Terug
Bovenaan